Herrer - mandag

Mandagsgruppa 2017

Mandagsgruppa er et tilbud til alle herrer i klubben, uavhengig av hcp. Vanligvis spiller vi stableford, men også andre konkurranseformer blir prøvd i løpet av sesongen. Alle runder teller i sammendraget, også ved andre spilleformer.
Selv om vi premierer golfresultater, setter vi det sosiale i høysetet, og samles til kaffe og hyggelig samvær etter runden.
I år premierer vi inntil de 3 beste hver gang, avhengig av hvor mange som var påmeldt innen fristen. Man må være tilstede på premieutdelingen for å kunne gjøre krav på premie, ellers går den videre til neste på resultatlisten.
Det vil bli  "longest drive" konkurranser hver gang. Noen ganger også «Closest to Pin», men det krever sponsorer.
I tillegg vil vi hver mandag trekke ut en heldig vinner av en flaske vin.

I år åpner vi for gjestespillere. Det betyr at spillere som har greenfeeavtale med Kjekstad GK, kan delta på mandagsturneringene. For at alle klubbens medlemmer skal få en fair sjanse til å melde seg på, så vil vi åpne påmeldingen for «gjestepillere» fra fredag ettermiddag før nærmeste turneringsdag. Gjestespillere som ikke har «greenfeemedlemskap» kan dessverre ikke delta.

I år, som tidligere år, blir det  fordelt plasseringspoeng som danner grunnlag for sammenlagt resultatliste etter endt sesong
(det er fortsatt stableford som lager utgangspunktet). Listen vil oppdateres kontinuerlig. Poengene fordeles slik:

1. plass 24 poeng
2. plass 20 poeng
3. plass 18 poeng
4. plass 16 poeng
5. plass 15 poeng
og deretter 1 poeng mindre ned til og med 19. plass. Den som har flest poeng ved sesongslutt er totalvinner.

I år vil det være 8 runder som er tellende for totalresultatet.

Ved sesongslutt vil det bli premiert for følgende:

1. De fem beste spillerne innen sammenlagt poeng. Her teller dine 8 beste resultater.
Ved lik score vinner den med laveste handicap ( 50 % av premiepotten ).
Egen premie til årets nykommer. DVS en spiller, uavhengig av handicap, som ikke har deltatt i mandagsgruppa tidligere.

2. De fem beste spillerne med beste brutto eclectic ( 25 % av premiepotten ).
Ved lik score vil den med flest runder gå foran, deretter den med høyest hcp.

3. De fem beste spillerne med beste netto eclectic, i forhold til hcp på siste tellende runde ( 25 % av premiepotten ).
Ved lik score vil den med flest runder gå foran, deretter den med lavest hcp.

• Det vil bli flere innlagte konkurranser, men vi har ikke kommet helt i mål med formatet ennå.

For å være kvalifisert til disse konkurransene, må man ha deltatt i minimum 8 Mandags-turneringer, og
kun resultater fra Mandags-turneringene teller med.

Alle scorekort skal signeres og leveres inn etter runden, og hcp vil bli regulert i Golfbox.
Startkontingent er kr. 60,- Herav går 15 % i avgift til klubben, resten går til premier.
Påmelding:
Hvis du ønsker å spille må du melde deg på hver uke på hjemmesidene.
Dette finner du under turneringer på hjemmesiden til Mandagsgruppa.

Påmeldingsfrist innen Søndag kl 12.00. Max antall spillere er 32 stk.
Påmelding starter hver Tirsdag kl 00.05. Første mann til mølla. Det etableres en venteliste for de som er nummer 33 osv..

• Fjorårets nyhet med matchspill vil arrangeres i år også. Kommer tilbake med mer info om dette

NB: Etteranmeldte vil bli krevet for kr. 100,-. Hvis man unnlater å møte uten å ha gitt beskjed blir man også krevet for kr. 100,-. Spillere som ikke møter, og ikke har gitt beskjed, kan bli utestengt fra neste runde.  Dette gjelder for samtlige påmeldte, uten unntak.

Så sett av tid fremover og bli med!
PS: For å bli oppdatert på hva som skjer i mandagsgruppa fremover, logg deg inn i medlemsregisteret på disse hjemmesidene. Etter at du er innlogget på medlemssidene, pass på at du abonnerer på Herrer-mandag nyheter under "Mitt oppsett" så får du en notis på e-mail hver gang det legges ut nyheter på hjemmesider vedr. mandagsgruppa.

Sjekk også Herregruppas aktiviteter på torsdager. Her spilles det nettoslag konkurranse hver torsdag, og mange av klubbens beste spillere er med. Info finnes under "Herrer" på hjemmesiden.
Hilsen Mandags-komiteen

Leder: Bjørn R. Jensen telefon 9717 4985