Hurumgutta har inntatt simulatorene på Kjekstad

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 15. januar 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Hurumgutta spiller for fulle hus

Herrene fra Hurum er en "gjeng" med glade golfspillere, som har eksistert siden Hurum GK ble etablert i 1999. De er nå kommet opp i ca 15 personer, som samles en gang i uken, noe de har gjort i alle år.

De er meget godt fornøyde med overgangen til Kjekstad Golfklubb i 2019. Både banene ute og simulatorsenteret er flittig i bruk. Det arrangeres konkurranser stort sett hver uke.

De startet i sin tid spill på simulatorene på Peggen som ble etablert på Storsand (Hurum) for mange år siden. Der spilte de inne på vinteren i mange år, helt til Kjekstad GK fikk sine egne simulatorer.

For å regulere eget "inne" hcp for simulatorspill, har de dannet en egen intern HCP komite i gruppen. Hver onsdag legger alle 20-30 kr i potten, som går til ukentlige premier med vinflasker. De har også en premie som trekkes vilkårlig til en deltager. Enkelt og greit system.

De ser alle frem til simulatorspill på Kjekstad hver onsdag i et trivelig og hyggelig miljø.

Hurum-gutta takker Bente, Hans Petter og de andre bak disken i kafeen for hyggelig og godt samarbeid både mht spill på banen i utesesongen og simulatorspill.