Kjekstad ble årets budsjettvinner i Røyken kommune

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 15. desember 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Prosjektleder Erling Nilsen mener det nå ser meget lyst ut for nytt klubbhus på Kjekstad

Under siste kommunestyremøte før jul ble det innvilget en direkte støtte på 2 millioner kroner til Kjekstad Golfklubbs klubbhusprosjekt. I tillegg stiller Røyken Kommune med lånegaranti på inntil 5 millioner kroner i 5 år.

"Dette var betydelig mere enn vi kunne håpet på" sier Erling Nilsen, leder av klubbhusprosjektet. "Det er tydelig at rådmannen og politikerne i Røyken likte vårt prosjekt og vår søknad. I tillegg har vi fått prosjektet inn i kommunens Idrettsplan og da er det all grunn til å tro at prosjektet i tillegg blir godkjent for å kunne søke tippemidler. Da har vi i så fall sikret full finansiering av det nye klubbhuset".

Klubbhusprosjektet har jobbet jevnt og trutt gjennom hele året og gjort mange viktige avklaringer, både teknisk og kostnadsmessig. Planen er å legge frem en endelig beslutningssak på årsmøtet i februar.