NTG og Kjekstad GK starter samarbeid

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 20. februar 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Norges Toppidrettsgymnas inngår avtale med Kjekstad Golfklubb om treningsarena.

I mange år har vi på Kjekstad Golfklubb jobbet hardt for å kunne tilby stabile og gode forhold på banene, samtidig som det hele tiden har skjedd forbedringer av både baner og treningsanlegg. At våre fasiliteter er mer enn gode nok for Norges Toppidrettsgymnas og noen av Norges aller beste juniorer og amatører har vi ikke vært i tvil om. Kjekstad Golfklubb har tross alt «fostret opp» tre profesjonelle golfspillere de siste ti årene fra eget anlegg.

Kjekstad blir en perfekt treningsarena for NTG der vi kan utvikle alle delene av spillet. De viser med sin sjenerøsitet og velvilje at de har en bra filosofi og noe som på mange måter bidrar til noe positivt for norsk golf. Vi ser frem til å kunne være en del av filosofien, forteller Sportsjef og trener for NTG, Christer Bengtsson Herou.

Samarbeidet mellom Kjekstad Golfklubb og NTG baserer seg på verdier vi i fellesskap reflekterer, og som går inn i idrettens verdigrunnlag. Vi ønsker derfor å være en positiv verdiskaper for individ og samfunn og dermed bidra til å styrke vår posisjon som folkebevegelse og drivkraft. Kjekstad Golfklubb har alltid vært fremoverlente og sterkt engasjert i nærområdet, og er en sterk bidragsyter til å fremme golf som både sport og aktivitet. Nå, med NGF sin filosofi der utviklingen av spillere skal skje regionalt og i klubbene, ser vi på dette som et ytterligere kompliment vi på Kjekstad bidrar med. NTG kan nå benytte seg av fasilitetene våre i regi av heldagssamlinger der spillerne kan kombinere både skole og golf i løpet av dagen.

For å få opp andelen barn og ungdom som spiller golf, er dette samarbeidet meget positivt.

Våre spillere får flere dyktige golfspillere å se opp til, i og med at NTG kan være hos oss på Kjekstad. Utøverne kommer til å være synlige inspirasjonskilder for alle våre spillere som ønsker å ha positiv utvikling i sin golf. Alle golfere hos oss har noe å lære av spillerne fra NTG, og dette håper vi blir en real energi-boost for oss, uttrykker vår trener Rachel Raastad-Andersson.

NTG og Kjekstads samarbeid styrker begge parter og vi ser på dette som et viktig skritt mot å sikre sportslig aktivitet i både klubben og i nærområdet. Vi er heldige som har muligheten til å hjelpe til med å utvikle spillere av høy kvalitet, samtidig som at elevene på NTGs golflinje kan benytte seg av vårt anlegg med solide forhold hele året. Det er fantastisk at vår golfklubb kan legge til rette for fremtidens golfspillere.

Vi gleder oss over å ha fått til dette og ser frem til et veldig godt samarbeid i tiden fremover.

Mange sportslige hilsener fra styret, administrasjonen og trenerne på Kjekstad Golfklubb