Sommerlig hilsen fra styret og administrasjonen

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 20. juni 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det skjer mye positivt i klubben vår denne sesongen

Det er nå gått en stund siden siste oppdatering fra styret og administrasjonen. Vi vil tilstrebe å få ut noen ord om hva vi jobber med, utfordringer og positive nyheter om klubben jevnlig.

Sesongen er nå i full gang, og det blomstrer bokstavelig talt over alt. Begge banene våre er åpne, og vi har godt trykk hver eneste dag. Greenfee-gjestene gir oss gode tilbakemeldinger om hvor fint vi har fått det. Både i vårt nye klubbhus, men også om selve banene våre. Dette er et klapp på skulderen til alle våre ansatte som daglig tilstreber å skape et best mulig produkt for alle våre gjester og medlemmer.

Det er allerede avholdt flere store turneringer. Den foreløpig største av dem er vel Narvesen Tour 19 mai. Her fikk vi gjennom 139 av landets unge håpefulle. Det morsomste her var at Kjekstad hadde 17 egne spillere i aksjon! Fantastisk. Tilbakemeldingene fra spillere, foreldre, dommere og trenere var helt og holdent positive. Tusen takk til alle dere som bestreber at vi skal kunne få gjennomført alle disse turneringene. Vi vet alle at vår kjære Kjell har stålkontroll, men han har alltid en stor gruppe medlemmer rundt seg som får til dette.

Som mange av dere har opplevd, så bruker vi nå mye tid på å skape treningsglede i klubben vår. Trening skaper mestring, og mestring skaper spilleglede. Det er nå skapt treningsgrupper for alle nivåer. Douglas har nå snart treningsgrupper for voksne hver eneste dag. Dette i tillegg til protimer og kurs. Douglas er kjempeflink, og vi vil på det sterkeste få anbefale at de av dere som ikke allerede har tatt i bruk proen vår, kjenner deres besøkelsestid. Her er litt fra en av damegruppene våre:
Damene i Kjekstad GK er blitt ivrige både i forbindelse med trening og turneringsspill i år. de har organisert trening med Douglas på mandager, og det er kamp om plassene. Det er maks 8 personer på hver trening, og det er etablert to grupper p.g.a stor interesse. På det meste har det vært 18 personer på trening. Det er utrolig gøy, og dersom flere vil være med lager de flere grupper. Vi har plass til alle. Tirsdagsklubben / ettermiddagsdamene har også vokst seg større, og det er mange nye ansikter, blant annet fra Hurum. Med tanke på "Prosjekt Ivaretakelse", så er dette helt strålende. Alle damer er hjertelig velkommen.

Det er også inngått avtale med en ny juniortrener på Kjekstad. Dette er Jan Strømsrud. Han har som hovedansvar å rekruttere, utvikle og følge juniorarbeidet de neste årene. Han har mange års erfaring fra flere andre klubber, og har i dag også ansvaret for golflinjen på Hvam videregående skole. Ta godt imot han. Vi har også en fin gruppe med hjelpetrenere, som vil bistå trenerne våre i de forskjellige grupper.

Det er fortsatt ikke ferdigstilt 100% rundt klubbhuset vårt. Dette kommer sakte men sikkert på plass nå i tiden fremover. Det kommer til å bli skikkelig vakkert. Samtidig skal vi heller ikke glemme å ivareta resten av banen vår. Her håper vi at våre medlemmer også hjelper oss. Ta godt vare på banen når dere spiller, og gi oss gode innspill dersom dere finner områder som vi kan utbedre ved for eksempel skader. Det meste på banen foregår ute, så skader vil alltid forekomme. Så er det vår jobb og ivareta og utbedre.

Mange har forespurt om muligheter for samarbeid med andre klubber. Vi er i dialog med flere, men dette er arbeid som tar tid, og vi skal alltid sørge for at det vi tilbyr blir en forbedring av det vi allerede har. Intet samarbeid skal gå ut over kvalitet, eller oppleves som en forringelse av de tjenester og produkter som vi allerede utfører for våre egne medlemmer. Dette er svært viktig for oss.

Hvor går veien videre for klubben vår? I skrivende stund har vi passert 1400 medlemmer, og vi vokser stadig. Det er nå 50 (!) juniorer i aktiv trening, og vi har masser av planer for videre utvikling. Men vi skal gjøre dette skikkelig og med «ett skritt av gangen».

Sesongen er ennå ung, og vi gleder oss alle over denne tiden med golfrunder med venner og familie. Medlemmene våre er for mange å anse som familie, og vi gjør alt vi kan for at dette skal vokse videre.

Husk å registrere Kjekstad Golfklubb som din grasrotmottager, dersom du benytter Norsk Tipping. Det er helt gratis for deg som spiller!

Ha en fortsatt fin golfsesong. Husk å få med deg venner og kjente til Kjekstad.
Plassen, miljøet og kvaliteten på banen vår skal sørge for at vi alle vil stortrives. Bidra litt hver gang du er på banen. Sammen skal vi sørge for at vi bare blir bedre og bedre.