Styrematch Drammen/Kjekstad ferdig spilt

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 16. oktober 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Den tradisjonsrike vennskapsturneringen mot Drammen ble avviklet for attende året på rad

Søndag den 15. oktober 2017 var det duket for ny dyst mellom Drammen og Kjekstad GK. Styrematchene spilles årlig med 12 deltakere fra hver klubb med single matcher som går over 18 hull. Forøvrig samme format som siste dag på Ryder Cup.

Når det henger et stort tinnfat på veggen i klubbhuset, er det bevis på at klubben har vunnet dette året. Drammen var regjerende mestre fra 2016, slik at et uavgjort resultat ville være nok til å ta med fatet hjem igjen.

Kjekstad golfklubb var arrangør av årets match. Hjemmebane så ut til å bli en viktig faktor for resultatet, som ble 8,5 mot 3,5 i Kjekstad sin favør. Resultatet fra de forskjellige matcher finner du her: https://slides.golfbox.dk/?rid=48634

Avslutning med middag og premieutdeling ble arrangert umiddelbart etter at siste match var avsluttet.

Bildet (fra venstre): Kjell Winge (Drammen GK) overleverer tinnfatet til Bjørn Lohne (Kjekstad GK) for sikker lagring i Kjekstad Golfklubb sitt klubbhus i minst ett år fremover.