NSG - Kjekstad

Lagmesterskap for seniorer Herrer og Damer

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 19. august 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Kjekstad hadde fire lag i aksjon i helgens mesterskap

Lagmersterskapet i golf for seniorer ble arrangert av Norsk Senior Golf på flere steder i helgen. Kjekstad stilte med tre herrelag og ett damelag. Det er fire spillere som spiller på hvert lag, og samtlige spillere er i aksjon begge dager. Det er kun tillatt med ett lag i hver divisjon for klubbene.

Alle lagene fikk meget våte forhold på spilledag 1, som var lørdag. Og, scorene ble også deretter for de fleste lagene. Denne dagen er spilleformatet fourball, med 2 spillere på hvert lag. På søndagen spilles det single for alle spillerne, hvor de tre beste teller med i totalscoren til laget.

2. divisjon Damer spilte på Skjeberg GK. Fra venstre: Connie Christiansen, Jannicke Lillelien, Lillen Sanner, Lill Halvorsen. Alle i Kjekstad GK sin offisielle klubbtrøye. Laget endte på en hederlig 5 plass (av 8 lag).

2. divisjon Herrer spilte på Skjeberg GK. Fra venstre: Anders Fløistad, Asbjørn Holtet, Bjørn Lohne, Terje Laug. Alle i Kjekstad GK sin offisielle klubbtrøye. Laget endte på en 11 plass (av 15 lag).

3. divisjon Herrer spilte på Asker GK. Fra venstre: Roy Andresen, John Thorud, Erik Oanæs, Øyvind Nordmoen. Alle i Kjekstad GK sin offisielle klubbtrøye. Laget endte på en 10 plass (av 17 lag).

1. divisjon Herrer spilte på Drammen GK. Fra venstre: Håkon Myrvold, Benny Christiansen, Morten Meian, Erling Nilsen. Alle i Kjekstad GK sin offisielle klubbtrøye. Laget endte på en 10 plass (av 16 lag).

Kjekstad Golfklubb takker samtlige lag for en hederlig innsats i helgens ruskevær. Ingen lag rykket ned fra noen av divisjonene, og vi stiller dermed med alle fire lagene i samme divisjoner neste år igjen smiley

Link til resultater: https://golfbox.no/livescoring/tour/?language=1044#/customer/154/schedule