Tirsdagsklubben

Tirsdags-Kjekstaddamene - sesongen 2017

Tirsdagsklubben – en oppsummering av sesongen

Først og fremst; Godt nytt Kjekstad-år, alle damer!smiley

Tirsdagsklubbens damekomite har sesongen 2017 bestått av Marte Eggen, Jannicke Lillelien og Bente Lohne. Tirsdagsklubbens 2017-sesong har vært preget  av mye forskjellig vær, men været til tross har det vært mye godt spill og meget god oppslutning!smiley
Turneringslista ble laget med optimistisk start 25. april. Men pga dårlig vær ble ikke den første runden spilt før 2. mai, men da derimot, braket det løs med 23 spilleklare damer. Til sammen har det blitt spilt 18 runder på hovedbanen og 1 runde på korthullsbanen (høstavslutning). 3 runder ble avlyst pga dårlig vær.  Til sammen har vi hatt 41 spillere innom, og det er ny rekord.
Det ble laget ny klasseinndeling i 2017, med 4 klasser: KLASSE A: 0 - 14,9. KLASSE B: 15,0 - 26,9. KLASSE C: 27,0 - 36,0. KLASSE D: 37,0 – 54.
Klasseinndelingen ble gjort i samråd med turneringsleder samt som en del av «Prosjekt Ivaretakelse», et prosjekt i regi av Norges Golfforbund som har den misjon å rekruttere og ivareta jenter og damer i golf-Norge.
Samtidig som vi endret klasseinndelingen, startet vi også friskt med faste dametreninger en gang i uken i tillegg til turneringsdagen vår.
Treningene ble ledet av Lill Halvorsen, Jannicke Lillelien og klubbens egen pro Douglas Craig.

Tirsdagsklubben fikk i år enda flere nye spillere, og flere er på vei inn. smiley Deltakeravgiften har også i sesongen 2017 vært kr. 60,-. Alle gjennomførte runder er registrert i Golfbox og er handicap-regulerte.
Det har vært 1/3 premiering ved hver turnering med 10 eller flere deltagere og det har blitt premiert med gavekort og vin. Overskuddet har blitt brukt til premiering på høstavslutningen.

Lørdag 12. august var vi invitert til Holtsmark golf på vennskaps-turnering. Fra Kjekstad møtte 9 glade damer, hvorav 5 av de dominerte toppen av resultatlista. Alle deltagerne var enige om at turneringen og gavmildheten på Holtsmark var helt topp.
Lørdag 21. september ble det arrangert en egen dameturnering her hjemme, Kjekstaddamenes dag. Det var 26 damer til start, premiene ble sponset av Kjekstad  Golfshop og ble delt ut sammen med god mat i hyggelig lag i etterkant av turneringen. Alle var enige om at denne turneringen var kommet for å bli, dog noe tidligere på sesongen.

Tirsdagsklubbens sesong har i høst blitt evaluert i en spørreundersøkelse som har blitt sendt ut til alle de 41 turneringsdeltakerne. Alle har fått mulighet til å komme med tilbakemeldinger om sesongen som har gått både når det gjelder klasseinndeling, turneringsform, premier, informasjonsflyt etc. På bakgrunn av denne spørreundersøkelsen vil damekomiteen legge opp sesongen 2018, en sesong vi gleder oss masse til, spesielt nå når det skjer så mye spennende på Østlandets Beste Golfklubb!

Tirsdagsklubben jobber med å rekruttere mange nye medlemmer hvor inkludering og ivaretakelse er det viktigste. Utestengelse holder vi ikke på med. Vi jobber ifølge med klubbens egen Lov (av 1976) som omhandler at all idrettslig aktivitet skal bygges på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet.

Takk for en fin sesong – og velkommen til ny!

På vegne av Damekomiteen i Tirsdagsklubben, Bente Lohne