Turneringer

Sted:Kjekstad 18
Start påmelding:Ingen online påmelding
Slutt påmelding:Ingen online påmelding

10. september - påmelding i shopen.

Vi spiller scramble uten hcp. Du velger selv hvilket lag du vil spille på, eller bare setter deg opp på et ledig hull.
Max 6 spiller på laget.

Oppmøte søndag kl 09:00 - Shotgun spillestart kl 10:00

Startkontingent kr 200,- pr spiller. Gjester betaler gjeldende greenfee. Betales ved oppmøte.

Underveis i spillet blir det spørrekonkurranser og endel overraskelser (som i gamle dager).

Påmelding på plakat i shopen eller ved mail til shopen:  proshop@kjekstad-gk.no
Hvis du skal kjøre bil setter vi pris på at du starter på et av de innerste hullene på banen.

Vi har foreløpig åpnet for bare ett lag pr hull, men ved behov åpner vi for flere, inntil to spillegrupper pr hull.

Hva er Scramble?
Hvert lag består av inntil 6 spillere. Alle spillere slår hver sin ball fra utslagsstedet. Deretter velger laget den best plasserte ballen. Øvrige baller plukkes opp. Deretter dropper spillerne i valgfri rekkefølge innen en køllelengde fra den best plasserte ballen og slår sine slag. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart noen i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull.  Turneringen spilles uten handicap.