Turneringer

Turneringsprogram 2017

Turneringsprogrammet 2017 er klart.

Skal dette bli året du spiller mye golf og mange turneringer?

Vi har lagt opp til diverse enkeltstående turneringer. Noen av disse inngår i tre turneringsserier. Husk at du kan delta i en eller flere av rundene på tourene, etter hva som passer deg best. Vi håper noe av dette passer for deg.

Turneringskomiteen består av tre team som vil dele arbeidet seg imellom, og vi håper vi kan tilby og gjennomføre et attraktivt tilbud. Målsettingen vår er å tilby forskjellige typer turneringer for gjennom dette å få flere av dere til å benytte seg av klubbens tilbud. Vi håper at du finner noe som passer for deg. Vi skal komme med mer detaljert informasjon fortløpende.

Du kan melde deg på alle klubbturneringer via hjemmesiden (www.kjekstad-gk.no) hvis ikke annet er spesielt opplyst, f.eks. Golfbox. Påmeldingsskjemaet kommer opp når du trykker på "Påmelding" bak den turneringen som er aktuell å melde seg på. ("Påmelding" vises kun i påmeldingsperioden.) Påmeldingsfrist til turneringer i helgene er kl. 15:00 onsdagen før. Trenger du hjelp med påmelding, kontakt turneringsansvarlig eller kontoret 31297990

Startavgift på alle turneringer er kr. 100,- pr spiller med mindre annet er opplyst. Greenfee-medlemmer (9-hullsbanen) betaler halv greenfee. Ikke-klubb-medlemmer betaler full greenfee. Betales i golfshopen ved utlevering av scorekort.

Velkommen til turneringer i Kjekstad GK. Våre turneringer er åpne hvis ikke annet er opplyst.
Og, skulle ikke våre tilbud være nok, minner vi om turneringsaktiviteten i de forskjellige gruppene, mandag, tirsdag, onsdag og torsdag.

Generelt om turneringer

Det vi vet om turneringer foreløpig er:

22.4     Kjekstad MiniTour # 1. Vi viderefører Kjekstad MiniTour. Denne består av fem turneringer på Korthullsbanen, lørdag formiddag.  Det spilles 9 hull slaggolf uten hcp, i fire klasser. Her er det meningen å ha tilgjengelig veiledere for de som ikke føler seg trygge på regler og det spille turnering. Her vil det være en Order of Merit der de tre beste resultatene vil telle. Se mer om Kjekstad Mini Tour her

23.4     TKs Åpningsturnering (Kjekstad Tour # 1).   Vi viderefører også Kjekstad Tour. Denne består av fem turneringer på hovedbanen, slagspill for de med hcp under 14 og stableford for de andre klassene. Du kan delta i så mange av disse du vil, men for å bli premiert i Order of Merit må du minst delta i 2.  Se mer om Kjekstad Tour her

29./30.4          Østlandstour (se hjemmesiden) Hcp opp til 26,0

7.5       Kjekstad Scramble # 1.   Vi viderefører også Kjekstad ScrambleTour, med fire turneringer. Disse går på hovedbanen. Her spilles med to-manns-lag. Begge spiller en ball, laget velger hvilken ball det spilles videre på. Begge slår derfra, og så velges det igjen. Og slik går det til ballen er i hullet. Typisk en turnering hvor mange av de mindre gode slag ikke blir tellende (hvis partneren slår et bedre slag). Dette er turneringer for deg som ønsker en sosial turnering hvor du og en venn/partner spiller sammen. Dersom du ikke har en å spille sammen med finner vi en medspiller for deg. Scramble har vist seg å være en populær konkurranseform for spillere i alle hcp klasser. Scramble er en spilleform der alle kan bidra til den felles scoren for laget. Også i denne turneringsserien kan du samle Order of Merit-poeng. Se mer om dette her

13.5     Golfhãftet Trophy. Det spilles Greensome Stableford, hvor hver spiller må ha minst 6 tellende utslag. Påmelding i Golfbox.

14.5     Rød/grønn Greensome. Nok en parturnering. Herrer spiller fra rødt utslag, damer fra grønt. Begge slår ut fra utslaget, laget velger hvilken ball de vil spille videre. Deretter annethvert slag til ballen er i koppen. Fin måte å spille Kjekstad på, på en uvant måte for de fleste.

17.5     17. maitoget. Dette er en single slagspillkonkurranse, (Flaggkonkurranse) med fullt hcp. Vi spiller slaggolf, dvs max hullets par + 5 slag.

21.-21.5          NSG Uttaksturneringer

27.5 / 28.5      Kjekstad MiniTour # 2 / Kjekstad Tour # 2

10.6     Narvesen Tour (Juniorer)

11.6     Pink Cup. Single spill hvor alle inntekter går til støtte for kreftsaken.

16.6     MidAm Kjekstad (se midam.no)

17.6     Kjekstad Scramble # 2

18.6     Culina Invitational. Culina ønsker velkommen til en hyggelig dag på banen der det spilles Scramble med to-manns lag. Culina spanderer noe å spise og drikke før premieutdelingen. Alle medlemmer av Kjekstad er invitert.

24. / 25.6        Kjekstad MiniTour # 3 / Kjekstad Tour # 3

1.7       Sommereclectic. Kan spilles alle dager i hele juli. Ved å spille mange runder får du god peiling på ditt potensiale. Fullstendige opplysninger om denne kommer som egen info på hjemmesiden.

13.8     Kjekstad Scramble # 3

19. / 20.8        Kjekstad MiniTour # 3 / Kjekstad Tour # 4

26. - 27.8        Klubbmesterskapene (kun medlemmer). Årets høydepunkt, to dager, to eller tre runder på hovedbanen, avhengig av hvilke(n) klasse du spiller i. Fullstendig regelverk herPåmelding i Golfbox.

9.9       Narvesen Tour (Elg Cup (Juniorer)

16.9     Kjekstad Scramble # 4

17.9     Paal Kjekstads Minnepokal. Det spilles stableford med fullt sh over 18 hull i en samlet klasse. Kun for medlemmer av Kjekstad GK

23. / 24.9        Kjekstad MiniTour # 4 / Kjekstad Golfshop Open (Kjekstad Tour # 5)

30.9     Røyken og Hurum Mester. Vi skal kåre både dame- og herremester.

1.10     MESTERGOLFEN, som er en «invitational» for de Kjekstad-medlemmer som har vunnet en turnering i løpet av året. Her kåres Årets spiller.

Påmelding er på hjemmesiden/turneringer hvis ikke annet er oppgitt for den enkelte turnering, innen kl 15:00 onsdag før turneringen.