Turneringer

Om turneringene på Kjekstad gk

Golf er en konkurranseidrett - derfor arrangerer vi turneringer.
For å treffe flest mulig av våre medlemmer er det lagt opp til forskjellige typer turneringer.

Påmeldingsfrist til turneringer i helgene er kl. 15:00 onsdagen før
. Normalt skal alle påmeldinger skje i Golfbox. Trenger du hjelp med påmelding, kontakt turneringsansvarlig eller kontoret 31297990.

Ved å klikke på turneringsnavnet på hjemmesiden, får du se flere opplysninger om turneringen. Du kan melde deg på turneringen ved å klikke på "Golfbox" i turneringslisten. Dette gjelder bare i påmeldingstiden.

Link til startlistene kommer opp når disse er klare. Resultatene fra turneringene får du ved å trykke på "Resultater".

Startavgift på turneringer er kr. 150,- for turneringer på hovedbanen og 100,- for turneringer på korthullsbanen med mindre annet er opplyst. Greenfee-medlemmer (9-hullsbanen) betaler halv greenfee, ikke-klubb-medlemmer betaler full greenfee. Betales i golfshopen ved utlevering av scorekort.

OBS

• Vi setter et maksimum antall deltakere i den enkelte turnering. Melder flere seg på kommer de på venteliste. Dette er for å unngå å sperre starttider for andre spillere.
  • Ved par-turneringer (Kjekstad Pairs)  vil det siste laget som melder seg på, hvis det er oddetall par, risikere å ikke kunne være med, med mindre de kan stille på kort varsel om andre deltagere/lag trekker seg.
  • Vi kan ha marshall på banen for noen turneringer. Marshallens oppgave blir å hjelpe til med at spillehastigheten holdes oppe. Han vil ha myndighet til både å gi straffeslag og å diskvalifisere spillere ved langsomt spill.
  • Du må være tilstede ved premieutdeling for å motta premien. Vi kommer derfor til så langt det er mulig å spille klassevis og foreta premieutdeling straks klassen er ferdigspilt. Du vil beholde poengene i OoM selv om du ikke mottar premie/gavekort.
  •

Ved no-show og avmelding mindre enn 12 timer før turneringen starter vil hele startavgiften kunne bli avkrevet.

Vanlig klasseinndeling og spilleform:
Klasse A: Hcp opp til 13,9   Maks score netto (Par + 5)
Klasse B: Hcp 14,0 - 20,9     Maks score netto (Par + 5)
Klasse C: Hcp 21,0 - 36         Maks score netto (Par + 5)
Klasse D: Hcp 37 - 54             Stableford
Hvis det er færre enn 4 i en klasse spiller disse sammen med nærmeste klasse.

I tillegg til de turneringer som administreres via turneringskomiteen har de ulike komiteer egne turneringer med egne regler.

Turneringskomiteen 2019

Leder