Status bane og range 21. april 2023

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 21. april 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det går sakte men sikkert mot åpning, men vi må nok vente litt til

Banene:
Siste måling av snødybden hull #13 er i dag 20 cm. Det går raskt fremover i den varmen vi har nå. Men, varmen tar dessverre slutt allerede førstkommende søndag. Heldigvis blir det mye regn neste uke, som forhåpentlig setter fart på den siste snøsmeltingen på banene. Det som ikke er fullt så hyggelig er at værmeldingen spår nye kuldegrader i slutten av april.

Det er vanskelig å tippe når vi kan avholde hoveddugnad og åpne banene. Foreløpig prognose er i begynnelsen av mai.

Driving range:
Driving range åpner vi så snart det er tørt nok til å samle opp baller. Nytt av året er splitter ny ballmaskin. Vi kommer også til å skifte ut så mange gamle baller som mulig. Det er imidlertid fortsatt noen leveranseproblemer her fra leverandører.

Bilde: Dugnadskomiteen er allerede i gang med å rydde og reparere ved klubbhuset, parkeringen og på banene. På bildet ser vi to av deltagerne, Tommy Borgersen og Erik Norman, reparere vinterskader ved parkeringsplassen.

Bilde: Hull #14 sett fra rød tee fredag 21. april 2023. Den nye broen begynner også å ta form.

Bilde: Green på hull #13 fredag 21. april 2023. Det ser lovende ut smiley

Bilde: Gulvet støpes for den nye vaskestasjonen vår.