Turneringer

Høstens turneringer

Av: Kjell Birkelund  |  Publisert: 3. august 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Scramble, MiniTour, Kjekstad Tour og ikke minst Klubbmesterskapene er tilbudene i august.

13. august - påmeldingsfrist 9. august kl 15:00

Velkommen til den tredje av fire runder i Scramble turneringen. Scramble har vist seg å være en populær konkurranseform for spillere i alle hcp klasser, og er en spilleform der alle kan bidra til den felles scoren for laget.

Dette er også en turnering for deg som ønsker en sosial turnering hvor du og en venn/ partner spiller sammen. Dersom du ikke har en å spille sammen med finner vi en medspiller for deg

Spilleform: Det spilles to-manns Scramble Stableford hvor spilleren med lavest hcp får 60% og spilleren med høyest handicap får 40% av sitt spillehandicap. Laget får 25% av spillernes sammenlagte spillehandicap. Det spilles i en felles klasse.
Max  medregnet hcp er 36. Spillere med høyere hcp kan delta, men spiller med hcp 36.

19. august - påmeldingsfrist 16. august kl 15:00

Vi ønsker på vegne av Kjekstad golfklubb å invitere nye og gamle golfere til Kjekstad Mini Tour, som spilles på Kjekstad sin 9-hullsbane.

Dette er turneringer vi anbefaler for spillere med liten eller ingen turnerings-erfaring, og for mer erfarne spillere som kan se på dette som konkurranse i nærspill.

Spilleform: Det spilles slaggolf uten handicap. Det vil i denne turneringen si at du maksimalt noterer 8 slag på et hull. Du spiller maksimalt fire (4) slag mer enn hullets par. Har du ikke hullet ut etter disse slag, plukkes ballen opp og scoren noteres til hullets par + fem (5).
Det blir også «nearest to pin» konkurranse på disse turneringene

Klasseinndeling:
A-klasse: +8 – 13.9, B-klasse: 14 – 20.9, C-Klasse: 21 – 36, D-Klasse: 37 – 54

20. august - påmeldingsfrist 16. august kl 15:00

Velkommen til Kjekstad Tour #4!

Vanlig klasseinndeling:
Klasse A: opp til 13,9, netto slag
Klasse B: 14,0 - 20,9, Stableford
Klasse C: 21,0 - 36, Stableford
Klasse D: 37 - 54, Stableford

Hvis det er færre enn 4 i en klasse spiller disse sammen med nærmeste klasse.

Startkontingent er 100 NOK per deltager.
Gjester og greenfeemedlemmer betaler vanlig greenfee.

Det er satt av et maksantall av tilgjengelige plasser på Tour #4 til 36 stk. De som melder seg på etter dette kommer på venteliste.

26. - 27. august - påmeldingsfrist 23. august kl 15:00

Klubbmesterskapene