Ivaretakelse

Lag NM 1. Divisjon for damer og herrer er i gang.

Av: Anders Fløistad  |  Publisert: 19. juli 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Denne helgen, 19-21 juli, spilles Lag NM 1. Divisjon på Hauger golfklubb. Vi stiller med sterke og fargerike lag både i dame- og herreklassen.

Damelaget med Lotte Berger, Beate Pedersen, Bente Omnes og kaptein Martin Omnes

Herrelaget med Daniel Barth Aas, Tom Robert Bergan (kaptein), Mats Heien, Kenneth Transeth og Kristoffer Fløistad

Lag NM i 1. Divisjon er en kraftanstrengelse som spilles over 3 dager. Både dag 1 og 2 spilles det Foursome og Fourball. Det blir 36 hull pr. dag og ca. 10 timer golf for den enkelte begge dager. Siste dag spilles single over 18 hull.

I dag, på åpningsdagen, fløt alt fint i 3,5 timer til alt spill ble avbrutt på grunn av torden. Etter rundt 4 timer venting ble spillerne sendt ut på banen igjen for å fullføre første runde foursome. Ikke før hadde spillerne kommet seg på plass begynte det igjen å tordne. Resultat: avblåst igjen. Denne gangen ble det bestemt at spillet skulle avsluttes for dagen og gjenopptas i morgen tidlig kl. 07.30. Det ble presisert at 07.30 er tidspunktet spillet starter, dvs. at da må spillerne være ute på banen. Det betyr at for å få tid til oppvarming og forflytte seg ut til start må spillerne være på klubben senest kl. 06.30. For våre spillere som ikke bor på hotell ved banen og som har en drøy times kjøring vil morgendagen måtte starte ca. kl. 04.30. Så morgendagen kan en trygt si blir en kraftprøve. Håper de gjennomfører med stil slik at starttiden på søndag blir av de senere. Single på søndag settes opp etter lederball prinsippet, dvs. de som ligger best an går ut sist.

Fourballen som skulle ha vært spilt i ettermiddag ble avlyst.

Herrene er meget takknemlige for at GANT har sponset dem med capser slik at de har en liten snev av felles identitet.

Ønsker både damer og herrer lykke til i morgen og at dagen blir uten avbrudd.

Resultater damer HER

Resultater herrer HER