Juniorer

Junior lag-NM

Av: Rachel Raastad-Andersson  |  Publisert: 16. juni 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I år trenger vi en gjeng med gutter som skal spille i elitedivisjonen på Bogstad Golfklubb i august! Vil du være med?

Oslo Golfklubb, fem gutter - 5.-7.august 2020

Kvaloppstart onsdag 17. juni. Laget skal være klart 20. juli.

Nasjonal kvalifisering via Srixon Tour og/eller Narvesen Tour.
  1. Srixon Tour Vestfold Golfklubb: 21.-23. juni
  2. Narvesen Tour Oslo GK: 21. juni
  3. Narvesen Tour Losby GK: 27. juni
  4. Narvesen Tour Asker GK: 28. juni

Alle Narvesen Tourer fra 15. juni til 20. juli teller som kvalifiseringsmetode, og det er enkelt og greit bruttoscorene og plasseringene som teller, minst to runder.

Lokal kvalifisering via Rachels Junior Tour fra 15.-28. juni, minst to runder. Brutto score. Spilles det flere, vil dine to beste resultater telle.

Hvis du spiller Narvesen Tour, trenger du ikke spille lokale kvalifiseringsrunder, men det anbefales da du trolig spiller med en du skal være på lag med. Hvis du IKKE spiller Narvesen, vil minst to runder med lokal kvalifisering være minstekrav til kvalifisering til lag-NM, men kan da forbigås av de som spiller Narvesen eller Srixon Tour. Derfor anbefales det å spille så mange runder som mulig for å sikre deg gode scorer i det lokale kvalet.