Roboter tar over på Kjekstad GK

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 2. april 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Er Robotklippere fremtiden vi har ventet på?

Kjekstad Golfklubb har for kommende sesong vurdert å gå til innkjøp av 68 stk GPS styrte robot klippere som skal erstatte nesten all manuell klipping på fairways og greener. Disse er planlagt fordelt slik: 3 stk. på alle par 3 hull, 4 på par 4 og 5 på par 5 hullene. Robotene vil klippe kontinuerlig hele døgnet.

Klubbens medlemmer og gjester vil få tilbud om å laste ned en app hvor de kan sende disse klipperne til sine ladestasjoner når de måtte ønske det, for en kortere periode av gangen. Tiden hver spiller kan sende klipperne til sine ladestasjoner vil bli ca. 3 minutter. Dette tror vi vil føre til raskere spill.

Tilbudet vil kun være tilgjengelig for egne medlemmer og gjester som har sin starttid registrert i Golfbox.

Dette er en engangsinvestering som vil spare klubben for mange penger i det lange løp.