Årets spiller kåret på Kjekstad Golfklubb

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 1. oktober 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Spenning til siste hull da Reidar Hovelsås vant den prestisjetunge turneringen "Mestergolfen"

Lørdag 30. september arrangerte Administrasjonen sammen med Turneringkomiteen "Mestergolfen". "Mestergolf turneringen har blitt arrangert i Kjekstad Golfklubb helt tilbake siden 1987 (35 år).

Kriteriene for å bli invitert til denne konkurransen er at du som medlem av Kjekstad Golfklubb har vunnet en eller flere turneringer på vår 18-hullsbane i løpet av årets sesong. I tillegg er forrige sesongs Årets Spiller kvalifisert, dersom denne fremdeles er medlem. Turneringen spilles med 3/4 HCP.

Premieringen er Vandrepokal som også deles ut og markeres på vårt årsmøte. I tillegg fikk vinneren en Gravert Vase med innskripsjonen "Årets Spiller 2023" og Kjekstad logo. De 3 første plassene ble i tillegg premiert med gavekort. Vinneren er automatisk invitert til Mestergolfen i 2024.

17 spillere stilte til start i denne prestisjetunge turneringen. Turneringskomiteen med Geir Kvam og Kjell Birkelund i spissen sørget for at turneringen ble arrangert på en perfekt måte. Dette er som kjent den siste turneringen for i år. Undertegnede, på vegne av klubben, benytter anledningen til å takke spesielt disse to herrene for en fremragende frivillig innsats for klubben i år. Det er ikke få timer som de har nedlagt for å arrangere alle turneringene i det unike turneringtilbudet klubben har.

Daglig leder var invitert for å dele ut premien til Årets Spiller sammen med turneringsleder.
På bildet nedenfor (fra venstre): Turneringleder Geir Kvam, Årets Spiller Reidar Hovelsås, daglig leder Bjørn Lohne.

Bildet nedenfor viser de tre første plassene.
Fra venstre 3. plass: Benny Korsgaard Christinansen, 1. plass: Reidar Hovelsås, 2, plass: Terje Werner Laug.

Klubben gratulerer Reidar Hovelsås som Årets Spiller 2023 smiley

Hele resultatlisten finner du her: