Opprydding i vannene: Golfballene opp fra dypet

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 8. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Samarbeidsavtale med Golfballdivers om å hente opp baller fra vannene våre

Kjekstad Golfklubb har inngått samarbeidsavtale med Golfballdivers.

Golfballdivers tilpasser seg spillet, slik at det ikke blir forstyrrelser i spill eller endringer i starttider. Det blir spennende hvor mange baller de kommer til å hente opp fra hull #1 hos oss.

Sammen med NGF og Golfballdivers har vi alle en felles målsetning om bærekraft i sporten vi holder på med.

Avtalen sikrer også at vi får betalt for ballene som Golfballdivers henter opp fra vannene våre.

Mike Lønne fra Golfballdivers uttaler følgende:
Vi er alle enige om at golfballer ikke hører hjemme i naturen. Mottoet vårt er tross alt at «alt skal finnes» og det forsøker vi så langt det lar seg gjøre.

Du kan lese mer om Golfballdivers her i Norsk Golf: