Flotte resultater Kjekstad GK - junior elite U19

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 30. juni 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Sanne Marie Lunde (16 år) representerer Kjekstad Golfklubb i Norges Golfforbunds eliteturneringer for junior jenter U19

Kjekstad spilleren Sanne Marie Lunde (16 år) har denne våren deltatt i Norges Golfforbunds eliteturneringer for junior jenter U19, Srixon Tour 1, Norgesmesterskapet i Match U19 og i vanlig Norgesmesterskap for juniorer. Det har vært en hektisk mai og juni med 3 Norgesmesterskap på 4 uker, da hun også er i norgestoppen i senior turn kvinner.

Srixon 1 – Sola Golfklubb
Sanne reise med bil natt til fredag 12 mai, og sov nesten hele veien frem til Sola. Det var knyttet spenning til den første turneringen siden høsten 2022, og lite golf trening i vinter på grunn av en kneskade i fjor høst. Det var første gang hun skulle spille på denne banen, og fredag gikk hun en innspillsrunde sammen med tre andre «vanlige» gjester på banen.

Lørdag 13 mai gikk hun den første runden på 90 slag, og lørdagens andre runde på 82 slag.
Søndag 14 mai spilte hun en runde, og i den tredje runden ble det 87 slag.

Det var 27 jenter totalt som deltok på årets første Srixon, og Sanne endte på 20 plass totalt +43 etter tre runder.

Link til resultater: https://www.norskgolf.no/terminlister#/competition/3692019/results/3666529

Norgesmesterskap i Match Junior U19 – Stjørdal
Sanne reiste med bil natt til fredag 26 mai til Stjørdal Golfklubb. De kom frem til øs pøs regn, sludd og 15 sekundmeter i kastene. Det ble en meget våt og kaldt helg i Trønderlag. Hun var kvalifisert inn som nr 17 på deltakerlisten over de spillerne som fikk lov til å delta etter rankinglisten til Norges Golfforbund for junior jenter U19 klassen. Det er første gang Sanne skal spille match-play, og en ny spennende erfaring. Fredag gikk med til innspillsrunde sammen med U15 spilleren Mille Carlsen som nå spiller for Haga. Etter runden var det å organisere litt mat, for man krøp til køys på banens Bed&Breakfast.

Lørdag 27. mai ble det spilt to runder med vanlig brutto slagspill, for plasseringer til matchspill søndag og mandag. Sanne endte på 12 plass i kvalifiseringen, og skulle gå ut resten av rundene for å spille om plasseringer fra 9-16 plass. Etter 2 matcher søndag og 1 match mandag, endte hun opp som nr 16 i NM Match.

Norgesmesterskap Junior U19 – Larvik
Ny bane, ny mulighet. Fredag 9 juni gikk vi innspillsrunde. Lørdag 10 juni gikk hun første runden på 87 slag, andre runden på 82 slag. Den siste og avslutningsrunden på søndag endte på helgens beste score 81 slag.  Det er vel den første Srixon tour junior elite turneringen hvor Sanne har gått samtlige runder under 90 slag, og de to siste rundene var +10 og +9 over banens par.

Link til resultater: https://www.norskgolf.no/terminlister#/competition/3895066/leaderboard/3666590

Sanne gleder seg frem mot Lag NM for Damer på Hauger senere i juli, hvor hun også skal spille på lag med Beate Pedersen og Bente Omnes fra Kjekstad Golfklubb.