Historisk oppslutning om klubbmesterskapet

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 11. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

110+ påmeldte allerede

Dessverre er dette fler enn vi kan ta imot. Vi må gå til det tunge skrittet å begrense antallet som får spille.

I skrivende stund er det mer enn 110 medlemmer som ønsker å prøve seg i klubbmesterskapet. Vi har i invitasjonen satt en grense på 90, som kanskje kan tøyes litt, men ikke mye. Hovedutfordringen er antall spillere som skal spille to runder på lørdag. Runde 2 må starte senest kl 13:00, og selv da er det fare for at det kan bli mørkt før de har spilt ferdig.

At det i Golfbox står «først til mølla» er IKKE en del av klubbens vedtak om KM, men en av de få muligheter Golfbox gir oss. Og, det var mange som meldte seg på tidlig.

Vi ser i dag på følgende muligheter for å redusere antall spillere slik at det blir gjennomførbart:
- Begrense antall deltagere på HCP
- Innføre "Maksimum slag" = par + 5 i alle klasser
- Stryke deltagere som bare er påmeldt Stablefordklassen

Slik det ser ut nå vil HCP-grensen for Damer/Fair Ladies ligge på ca 26, mens for Herrer/Old Boys vil grensen ligge rundt 20-21. Dette hvis ikke vesentlig fler melder seg på.

Vi holder fortsatt påmeldingen åpen som planlagt, og tar bort ventelisten (som ikke vil bli fulgt).

Avslutningsvis kan vi si at vi allerede arbeider med nye regler for fremtidige KM, som forhåpentlig vil passe bedre til den økende interessen vi har opplevd de siste årene. Målet er at alle som ønsker å være med skal få plass.

Kjell Birkelund og Bjørn Lohne