Integrasjon Golfbox/Norges Idrettsforbund 15. og 16. oktober

Av: Line Ørjansen Aasgaard  |  Publisert: 13. oktober 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Norges Idrettsforbund (NIF) har pålagt oss å utveksle medlemsopplysninger med Golfbox. For oss i Kjekstad Golfklubb betyr det at noen av medlemsopplysningene som er registrert i Golfbox skal utveksles med idrettens sentrale database.

Her følger informasjonen vi har fått fra Norges Golfforbund:
Norges Idrettsforbund (NIF) har pålagt alle i idretten, som drifter en medlemsdatabase utenfor idrettens systemer, om å integrere (utveksle medlemsopplysninger) med idrettens sentrale database. For oss i golfen betyr det at noen av dine medlemsopplysninger (navn, adresse, kjønn, kontaktinfo etc.) som er registrert i GolfBox skal utveksles med idrettens sentrale database.

Norges Golfforbund (NGF), GolfBox og NIF har over tid jobbet med å sette opp de tekniske løsningene for å kunne utveksle informasjonen som nevnt ovenfor. Nå har vi kommet så langt i prosessen at vi er klare til å utveksle data mellom GolfBox og NIFs database.
I den forbindelse krever NIF at du som medlem i Kjekstad Golfklubb validerer (bekrefter) ditt medlemskap. Dette gjelder alle som ikke tidligere er validert, f.eks. gjennom et medlemskap i et annet idrettslag. Om du ikke tidligere er validert vil du få en e-post og en sms, hvor du må svare på en av disse innen 24 timer. Vi ber deg vennligst om å svare på denne henvendelsen så snart som mulig.
Planlagt gjennomføring er 15. og 16. oktober. Hvis du ikke mottar sms eller e-post er det fordi dine data allerede finnes og er validert hos NIF.

Ved eventuelle spørsmål henviser vi til NIF Digital support direkte, her kan du lese mer om hvordan dette gjøres og hvordan eposten og sms'en ser ut.

Vennlig hilsen
Kjekstad Golfklubb