Julehilsen fra Styret og Administrasjonen

Av: Kim Anders Aas  |  Publisert: 23. desember 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Refleksjoner og oppsummering av 2019

Kjære medlemmer.

I dag er det Lille julaften, og det er på tide med en refleksjon og oppsummering av året som er gått på Kjekstad Golfklubb. Aller først, så må jeg få si meg utrolig stolt av klubben vår. Våre ildsjeler, våre ansatte og alle dere som bidrar til å bygge og ta vare på plassen og klubben vi er så glade i alle sammen.
Tusen takk.

I år har vi ferdigstilt og åpnet nytt klubbhus. Og hvilket klubbhus?! Jeg må få si at dette huset bare imponerer meg mer og mer. Etter hvert som vi nå lærer oss å bruke det, tilpasser oss de forskjellige funksjonaliteter, så blir dette bare bedre og bedre. Samtidig som nye medarbeidere har vært under opplæring, har vi hele tiden hatt fokus på forbedring og kvalitet. Slikt tar tid, men vi bruker masse tid på dette. Vi skal fortsette dette arbeidet kontinuerlig. Dette er klubbens egen kafe og proshop. Men, husk å bruke det. Blir det ikke brukt, kan vi heller ikke fortsette å ha dette tilbudet.
Tidlig i november, så åpnet vi vårt eget simulatorsenter i klubbhuset vårt. Det har vært mye spenning og usikkerhet rundt hvor raskt vi ville klare å få dette til å bli godt brukt. Men også dette har gått over all forventning. Allerede etter bare snaue 2 måneders drift, så ligger vi på en dekningsgrad tett oppunder 50%. Gruppene våre er på plass, bedrifter og enkeltpersoner bruker dette mer og mer. Senteret blir nå også brukt som arena for både trening og protimer. Vi har også allerede hatt en svært vellykket demodag med kølleleverandør. Vi skal nå ha åpent hele året, så det vil bli masser av slike «happenings» i tiden som kommer. Her er det bare å henge seg på.

Som lovet før sesongen, så bestemte vi oss i år for å satse skikkelig på å gjøre klubben vår attraktiv for yngre spillere. Det er udiskutabelt at det er dette som er fremtiden for golf-norge. Det ble svært tidlig i sesongen innhentet en egen juniortrener, som skulle ha fullt fokus på å starte dette arbeidet. Jan Strømsrud hadde hovedansvaret for dette 2 dager i uken. Han, sammen med flere andre hjelpetrenere klarte å skape helt utrolige resultater.
I sesongen 2018 hadde Kjekstad 17 juniorer  i aktiv trening. Sommeren 2019 var det på det meste 75 juniorer i AKTIV trening! Dette er vanvittige resultater, og dette arbeidet snakkes det om rundt omkring i hele GolfNorge.
De aller fleste av dere har sikkert sette den flotte videoen som Aktiv Fritid lagde for å vise frem arbeidet som ble gjort. (Link)
Da utesesongen ble avsluttet for i år, så bestemte vi oss for første gang å tilby vintertrening på Kjekstad. I skrivende stund, så er det 18 juniorer som deltar på dette hver eneste uke. Eget provisorisk treningsrom er bygget i kjelleren på det nye klubbhuset, og blir flittig brukt. Ta en titt da vel.
Rachel Raastad er engasjert for å videreføre arbeidet som ble startet opp. Dette starter for fullt hos oss i januar, og vi gleder oss stort til å følge denne prosessen videre.

Gruppene på Kjekstad bare vokser og vokser. Sammenslåingen av herregruppene (Mandag- og Torsdag) ser ut til å ha vært en suksess. Gruppene er på plass innendørs, og utviklingen av disse tilbudene tar mer og mer form. Takk igjen til de av dere som sørges for at dette kan skje. Dere er utrolig flinke!

Banen vår har gjennom sesongen hatt svært god kvalitet. Greenene er utrolig jevne. Det ryktes om disse flotte forholdene fjernt og nær, så de besøkende greenfeespillerne blir det bare fler og flere av. Dette viser bare at all den innsats som legges ned for å få gjennomført alt dette arbeidet er på rett vei.
Men vi har også hatt mange utfordringer gjennom sesongen. Vi skal ikke bruke mye tid på dette her, men det er viktig at dere medlemmer forstår alt det arbeidet som ligger til grunn for at vi skal kunne kose oss i Kjekstadmarka til enhver tid. Et eksempel på dette er enorme skader på anlegget vårt på grunn av massive og gjentagende lynnedslag. Takket være fantastisk innsats av ansatte og frivillige, så er det svært få som merket noe til dette i det hele tatt. Vi har mange slike eksempler, som bare  viser at det jobbes godt.

Det oppleves også at styret i klubben jobber godt sammen. De virker som et felles kollegium som bruker svært mye tid på å  løse de utfordringene som dukker opp. De deler seg inn i mindre grupper som jobber dypere i enkeltsaker som styret igjen behandler og gjennomfører i fellesskap.
Jeg gleder meg stort til utesesongen 2020, men håper også å se dere på kafeen eller i simulatorsenteret i løpet av vinteren.

Med de beste ønsker om en fredfull jul og et godt nytt golf-år.

Styret og Administrasjonen
Kjekstad Golfklubb