Paraidrettens Dag og Idrettskonferansen

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 17. januar 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Asker idrettsråd arrangerte lørdag 14. januar Paraidrettens Dag og Idrettskonferansen. Kjekstad Golfklubb deltok på begge.

I regi av Asker idrettsråd ble det lørdag 14.januar arrangert Paraidrettens Dag og Idrettskonferansen i Ros Arena. Et arrangement hvor idrettslagene fikk presentere seg og sine opplegg for Paraidrett.

Kjekstad var godt representert med daglig leder Bjørn Lohne, trener Svein Nummestad Hansen og Golf Grønn Glede ansvarlig Anders Fløistad. Vi hadde rigget opp en liten «range» og puttematte med myke baller. En aktivitet som ble meget populær blant de besøkende i hallen. Forhåpentligvis ble noen gnister tent hos både foreldre og barn, at golf også kan være en aktivitet for dem. Klubben vil vurdere hvordan vi kan lage et tilbud inn til denne målgruppen i regi prosjekt Golf-Grønn Glede.

Golf Grønn Glede prosjektet i Kjekstad Golfklubb

"Golf Grønn Glede er et tilrettelagt golftilbud hvor målet er å gi deltagerne mulighet til å være aktiv etter egne ønsker og forutsetninger, samtidig som det sosiale aspektet ivaretas. Gjennom Golf Grønn Glede settes fokus på golf og helse".

I tråd med klubbens Virksomhetsplan 2016-2020 og i styremøte 31.05.2017 ble det vedtatt at klubben skulle legge til rette for at Golf Grønn Glede inngikk som et tilbud i klubben.

Klubben begynner å bli godt kjent i vårt område for satsingen på GGG. Vi har i dag samarbeid/dialog med: LHL, Diabetes-forbundet, Kreftforeningene, Nav, Psykisk Helse, Kommunen, organisasjonen Et slag av gangen, Manifest rus/psykiatri og Friskliv.

Siste tilskudd på porteføljen er organisasjonen Et slag av gangen. Et slag av gangen har hovedfokus mot kriminalomsorg og rus i tillegg til fokusområdene til GGG. Et slag av gangen er nå inne som sponsor til vinterens simulatortrening. I tillegg har vi fått finansiell støtte til å fornye utlånskøllene våre.

Målet for 2023 er:
- Nå enda flere brukere
- Utvide prosjektgruppen

På grunn av sykdom og flytting har prosjektgruppen GGG blitt en del redusert, og de søker derfor etter flere medlemmer som kan hjelpe til.

Bjørn Lohne