Statusrapport fra Daniel Barth Aas fra NM Bjaavann

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 10. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vanskelige spilleforhold og avbrudd preget turneringen.

I skrivende stund sitter Daniel på flyet på vei tilbake til Wisconsin USA. Her skal han ta fatt på sitt siste år på college. Han har da gått 5 år på college, og studerer der borte på et golfstipend. Dette krever at han spiller god golf, og representerer skolen i NCAA divisjon 1. Skolen er ranket som en såkalt Big10-skole, så det er med stor annerkjennelse han representerer Kjekstad GK «over there».

NM på Bjaavann gikk sånn passe. Han dro dit med høye ambisjoner. Etter første dag, så lå han godt plassert innenfor topp 20, og god kontakt til teten. Men han ble maksimalt uheldig rammet av det dårlige været de 2 neste dagene som slo inn med lyn, torden og ekstremt regnvær. Avblåsninger og lange venteperioder rammet han og de som spilte i hans gruppe veldig hardt.

Men men. Sånn er golf. Utendørsidrett som går over så lange perioder, blir sjeldent spilt med like forhold hele veien. Noen ganger er man heldig, andre ikke.

Spillet opplevdes bedre og bedre utover. Siste dagen, så logget han 16 av 18 greentreff, og godfølelsen var tilbake. For de som har vært på Bjaavann GK og sett hvor lang og trang den er fra tee 64, så skjønner man hvor vanskelig det er.

Så det er med stor optimisme han nå tar fatt på turneringssesongen for skolen sin. Daniel takker for støtten fra Kjekstad GK, og for mange hyggelige meldinger fra mange av klubbens medlemmer underveis.