Styret informerer – 29. mars 2023

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 13. april 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Informasjon fra styret etter styremøte 29. mars 2023

Kjære medlemmer.

Styret har avholdt sitt første styremøte etter årsmøtet.
  • I møtet ble det besluttet oppdateringer av daglig leders stillingsinstruks. En viktig endring er at ble innført resultatmål hvor bl.a. medlemmenes tilfredshet gjennom de årlige brukerundersøkelsene blir et viktig mål for daglig leder.
  • Det ble også besluttet å tydeligere definere styrets arbeidsfilosofi og forventingene til styrets medlemmer. Det innføres et styrearbeid basert på en moderne Verdibasert utvikling av klubben. Kort fortalt betyr det at styrets hovedoppgave er å støtte og være en pådriver og utfordrer. Videre skal styret som tidligere følge opp og føre kontroll og tilsyn med klubben.
  • I dette ligger måloppfølging, internkontroll, risikostyring samt et tydeligere samfundsansvar. Det innføres også en strategisk retning mot bærekraft i klubbens drift.
  • Styret foretok en grundig evaluering av årsmøtet. Et rekordstort fremmøte var positivt, men årsmøtet viste at styret må jobbe aktivt for å fjerne den polariseringen som dessverre er oppstått. Her vil det komme konkrete utspill fra styret i tiden som kommer hvor forsoning er styrets utgangspunkt.

• Bli med på klubbens store utviklingsprosjekt, Kjekstad 2.0.
Baneanlegget vårt nærmer seg pensjonsalder. Behovet for fornyelse og oppgradering er stort. Hvert år blir det tyngre og tyngre å opprettholde ønsket kvalitet. Samtidig så er det mange innspill og ønsker om utvidelser av både baner og treningsfasiliteter.
For at alt skal skje i riktig rekkefølge, og på en bærekraftig måte, skal vi i løpet av 2023 lage en masterplan som skal stake ut kursen for utviklingen av det totale baneanlegget i et 8-10 års perspektiv. Styret ønsker aktive, kloke og kunnskapsrike medlemmer med i dette arbeidet.
Har du lyst til å være med så gleder vi oss til en kort søknad til post@kjekstad-gk.no så fort som mulig. Vi skal i neste styremøte sette sammen en prosjektgruppe med intern og ekstern kompetanse. I tillegg skal vi etablere et prosjektråd bestående av representanter fra alle spillergruppene, inkludert juniorgruppa.
  • Styret deltok på Norges Golf Forbunds ekstraordinære ting den 30. mars 2023 der etablering av et kompetansesenter i Snøbyen på Lørenskog skulle besluttes. Vi gikk imot denne etableringen, noe også flertallet av landets golfklubber gjorde.

Hilsen styret

Styrets møteplan for 2023: 27/4, 26/4, 24/5, 14/6, 23/8, 20/9, 18/10, 22/11 og 13/12.
Om du ønsker saker behandlet av styret må disse sendes til post@kjekstad-gk.no senest 1 uke før møtet. Ønsker du direkte kontakt med styret benyttes styret@kjekstad-gk.no.
Styremedlemmenes kontaktinformasjon finner du på hjemmesiden. Styrets protokoller finner du i dokumentarkivet under Mine Sider på hjemmesiden.