NSG - Kjekstad

Lagmesterskapet 2023

Av: Terje W. Laug  |  Publisert: 29. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årets NSG lagmesterskap ble en våt opplevelse.

Unni, Lill, Lillen og Annette
Rapport fra damenes lagmesterskap v/Edith Grande
Det er bestandig lurt å spille bra første dag i et mesterskap laugh
Dag 2 på Skjeberg ble avlyst og Kjekstad-laget med Unni, Lill, Lillen og Annette beholder førsteplassen og er vinnere.
GRATULERER!! heart

Lillen kom inn som reserve for Yvonne Lundqvist.

Dag 2 på Drammen ble også avlyst og laget i Div 2 kom på en hederlig 4. plass, bare 2 slag fra pallen.
Der kjempet Beate P, Marte, Jannicke og Nina til den flotte plasseringen. GRATULERER!! Beate, Marte, Jannicke og Nina

Her var Beate Hæhre Jørgensen reserve.
Flotte representanter for Kjekstad GK

Herrene stilte tre lag, ett lag i Drammen i 2.divisjon og to lag på Skjeberg i 3.divisjon.

Som Edith beskrev så ble det bare en dag også for herrene på begge banene. Edith er jo også litt mer fremsynt enn undertegnede og fikk damelagene til å ta bilde på lørdag. Herrene skulle ta bilder i rødt på søndag, så vi ble dessverre uten bilde.
Lover å lære til neste år.

På Drammen GK i Skoger stilte vi sterkt med to ferske klubbmestere. Undertegnede fikk virkelig se hvordan det kan gjøres når Daniel åpnet med to kjappe birdies. Erling og Morten leverte også gode runder på en våt bane. Vi endte på +12 og ble nr.12 av 16 lag.  Holtsmark var overlegne med utrolige -9!
Skjeberg er både lengre og trangere enn Kjekstad og med våte forhold er det desto mer imponerende av våre gutter å kapre 6. og 15. plass av 21 lag. På Kjekstad GK1 stilte Jarle Midtskogen, Jan Øksnes, Øyvind Nordmoen og vår egen turneringsleder, Geir Kvam. De endte på +13 og altså en glimrende 6.plass, bare to bak 2.plassen. På Kjekstad GK2 stilte Bjørn Reidar Jensen, Håvard Hjellseth, Lars Petter Fjær og Ragnar Wik. De fikk +26 og var overlegent bedre enn de 6 lagene bak seg.
Alle på et lag er viktig og alle som en har fått bidratt. Undertegnede bidro trolig minst (ett hull) når jeg kapret en par mot en sjelden bogey hos årets klubbmester.
Banene holdt så vidt på lørdag så det var veldig riktig å avlyse på søndag.
Neste år dere, da bestiller vi sol! angel

Hilsen Terje W. Laug
NSG Klubbkontakt for Kjekstad