NSG - Kjekstad

Lagmesterskapet Norsk Seniorgolf - Finale

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 1. september 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Kjekstad stilte med ett lag i årets finale som gikk av stabelen på Kongsvingers Golfklubb

Kjekstad Golfklubb var representert med ett lag i FINALE Lagserie Match som ble arrangert på Kongsvingers Golfklubb. Laget hadde kvalifisert seg ved å vinne lagserien i 2019 for sin pulje.

Laget bestod av (bildet): Asbjørn Holtet, Erling Nilsen, Tommy Borgersen (lagleder) og Bjørn Lohne.

Første dag bestod av tre 9-hulls matcher hvor laget vårt ikke presterte altfor godt. Motstanden var sterk, hvor de fleste lagene stilte med spillere med single hcp. Laget vårt hadde i snitt 10 i hcp.

Dag nr. to ble arrangert med single slaggolf netto hvor de tre beste telte. Dette var utenom de fire lagene som hadde gått til finale i matchplay. Kjekstad GK spilte her glimrende golf, hvor laget totalt sett kom på en 8. plass (4. plass i single). Dette skyltes fantastisk spill av Asbjørn og Erling først og fremst, hvor Bjørn og Tommy kom hakk i hæl.

Gratulerer til alle på laget med en god innsats på en meget krevende bane smiley