NSG - Kjekstad

Norsk Seniorgolf

Av: Terje W. Laug  |  Publisert: 20. februar 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Informasjon om Norsk Seniorgolf (NSG) for 2023

Hei alle eksisterende og kommende medlemmer av Norsk Seniorgolf (NSG).
Fyller du 50 i 2023 eller er enda mer voksen, så venter det masse sosial golfaktivitet i 2023 om du er medlem i NSG.
Jeg er ny klubbkontakt for NSG i Kjekstad GK, så lurer dere på noe rundt NSG så bare ta kontak.

Den 18.februar var det årsmøte i NSG og her er litt informasjon derfra.
NSGs visjon er å være Golfgledessprederen og hovedaktiviteten er å arrangere turneringer!
NSG skal bygge sin virksomhet for golfgleden på verdiene:
Mestring, Sosial tilhørighet, Helse.
Årsmøtet bestemte at kontingenten forblir på kr. 835,- for 2023.
Foreløpig turneringsprogram ble gjennomgått og det blir mange turneringsmuligheter i år også.
De aller fleste turneringene er hos klubber på østlandet, men det er også muligheter i sør, vest og midt-Norge.
Vi skal arrangere tre turneringer på Kjekstad:
  • - Helgen 20-21.mai sammen med Drammen - klasseinndeling, halvparten på hver bane lørdag og motsatt søndag.
  • - Onsdag 21.juni - alle klasser.
  • - Parturnering torsdag 13.juli.
Turneringslista legges ut kommende uke på NSGs hjemmeside.
Det første som skjer er:
- NSG Winter Tour på La Torre fra 18. - 25. mars 2023.
Dette er Norges største golftur og arrangeres for niende gang. Kjekstad har normalt hatt en stor gjeng.
Påmeldingsfrist er 23. februar 2023, så ingen tid å miste.
Det er også mer info om påmleding osv. under golfreiser på NSGs hjemmeside.
Lagserie Match endres litt i år til en puljeinndeling basert på handicap. Målet er å møte flere lokale klubber.
Damene våre har jo vunnet de tre siste årene, mens herrene ikke har stilt lag de siste to årene.
Forhåpentligvis kan vi stille lag i både dame- og herreklassen i år.
Innbydelse sendes ut i løpet av mars og påmelding kan gjøres etter det.
Jeg sender ut info når den kommer.
Oppdaterte turneringsbestemmelser med mindre justeringer blir tilgjenegelig på NSGs hjemmesider kommende uke.
Lojalitetskort for NSG medlemmer gir oss redusert greenfee utenfor primetime på mange baner rundt om i Norge.
Mange benytter seg av dette tilbudet og har dette som sin hovedgrunn til å være medlem i NSG.
Ekstra gledelig er det at Kjekstad GK er den klubben med flest greeenfeerunder med lojalitetskort.
Det betyr at mange seniorer besøker oss når det ellers er lite trykk på banen.
Dere finner mer informasjon lojalitetskort og alt annet om NSG på hjemmesiden - www.seniorgolf.no
Så tar vi sikte på å invitere til et infomøte om NSG og alle aktivitetene, rett etter påske.
Mvh. Terje