Pro

LAG-NM 2020

Av: Rachel Raastad-Andersson  |  Publisert: 2. juni 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ønsker du å spille lag-NM for damer eller herrer i år?

LAG-NM KVALIFISERING 2020 - DAMER OG HERRER

Ønsker du å være med på laget i lag-NM kan du melde din interesse til Rachel Raastad-Andersson SENEST 6. juni.

Herrer: Norsjø Golfklubb, divisjon 2. To dager, Tre runder. 18.-19. juli.Minimum 4 spillere, maks 5 spillere.

Ønsker du å kvalifisere deg gjelder minst tre runder «Herredag mandag/torsdag» med oppstart fra 4. juni, pluss MINST to runder når som helst på dagen på følgende datoer: 10. juni, 13.-14. juni, 16.-17. juni, 20.-21.juni eller 23.-24. juni eller 27.-28.juni.

Dersom man ikke spiller Herredag, skal MINST 5 runder spilles i løpet av datoene over. Hvis du ikke kan spille nok «Herredagsrunder», skal disse da erstattes med runder i løpet av de datoene som er satt over. Man MÅ spille med en annen som også ønsker å kvalifisere og score sendes inn som bilde av komplett scorekort med navn på markør i tillegg. Alle som ønsker å kvalifisere/delta i lag-NM gir Rachel Raastad-Andersson beskjed SENEST 6. juni. Har du ikke meldt ditt ønske innen da men likevel ønsker å spille, er det ingen garanti for at du får muligheten.

Brutto score, dine fem beste resultater teller. Score sendes inn som bilde av komplett scorekort med navn på markør i tillegg.

Kvalifiseringen spilles på Kjekstad GK. Er du satt opp til å spille på datoene du velger, er du pliktig til å spille. Dersom du ikke møter opp blir det «No Show» og du har selv ansvar for at du spiller nok runder og at din medspiller har en markør som også skal kvalifisere (enten dame eller herre).

Dersom to eller flere spillere har samme sluttresultat og ikke alle disse kan kvalifisere, vil antall runder ekstra spilleren har spilt i kvalifiseringen gå foran. Har de like mange runder, vil det bli tatt ut på lavest handicap. Profesjonelle som ønsker å delta gir beskjed og er forhåndskvalifisert. Det er likevel ønsket at disse spiller noen kvalrunder for å bli kjent med de andres spill og spille seg klar.

NB! Dersom du spiller Garmin innen utgangen av juni (Matchplay på Atlungstad) teller turneringen som kvalifiseringsmetode og du behøver kun to runder på Kjekstad for å kvale. Ender du topp-10 i denne turneringen er du automatisk med på laget -no exceptions.

Aldersbestemmelser: Spillere må være født i 2007 eller tidligere.

DAMER: Norsjø Golfklubb, divisjon 2. To dager, tre runder. 18.-19. juli.
Mimimum 2 spillere, maks 3 spillere.

Ønsker du å kvalifisere deg, gjelder minst tre runder «Tirsdagsdamene» med oppstart fra 4. juni, pluss MINST to runder når som helst på dagen på følgende datoer: 10. juni, 13.-14. juni, 15. juni, 17. juni, 20.-21.juni, 24-25. juni eller 27.-28.juni.

Dersom man ikke spiller Tirsdagsdamene, eller man ikke får til alle «Tirsdagsdamene» kan du erstatte de rundene med antall runder på datoene over. Totalt skal minst 5 runder spilles i løpet av datoene over. Man MÅ spille med en annen som også ønsker å kvalifisere og score sendes inn som bilde av komplett scorekort med navn på markør i tillegg. Alle som ønsker å kvalifisere/delta i lag-NM gir Rachel Raastad-Andersson beskjed SENEST 6. juni. Har du ikke meldt ditt ønske innen da men likevel ønsker å spille, er det ingen garanti for at du får muligheten.

NB! Spiller du Garmin innen utgangen av juni (Matchplay på Atlungstad) teller turneringen som kvalifiseringsmetode og du behøver kun to runder på Kjekstad for å kvale. Ender du topp-10 i denne turneringen er du automatisk med på laget, no exceptions.

Aldersbestemmelser: Spillere må være født i 2007 eller tidligere.

Mer informasjon kommer ved påmelding/interesse.