Seniorer

Presisering av hva som gjelder på hull 1 og hull 10

Av: Mads Benterud  |  Publisert: 10. juli 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Jeg var nok ikke presis nok i beskrivelsen i forrige nyhet, så jeg forsøker meg på nytt etter god veiledning fra Kjell Birkelund.

logo
Dersom man slår utslaget i vannet, skal det droppes på den siden ballen gikk ut i rødt. Går ballen over vannet, men ruller tilbake  og inn i rødt, droppes ballen på den siden der ballen gikk ut, men ikke nærmere flagget enn der ballen sist krysset linjen som markerer straffeormådet.
Det vil si at det må droppes nærmer utslaget enn de røde markeringene, d v s i skråningen mot vannet, eller tilbake på opprinnelig tee-sted, så nær vannet som mulig. Vær oppmerksom på at det må være (tilnærmet) i spillelinjen, d v s linjen bakover fra der ballen sist krysset den røde linjen når man ser mot flagget. Dersom ballen går mot venstre, kan dette by på problemer, og det vil derfor ofte lønne seg å spille en ny ball fra utslagstedet.