Seniorer

Seniorturnering 15 ferdigspilt

Av: Mads Benterud  |  Publisert: 6. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Været var bra og banen viste seg fra en bra side da 31 seniorgolfere skulle igang med sin turnering nr 15 denne sesongen.

logo
31 spiller stilte til start med en smådisig himmel og dugg/fuktighet på banen. Det er vel høsten som begynner å nærme seg. Men været tok seg kraftig opp etter hvert.
Det ble spilt slaggolf med max score, og resultatene ble som følger:

A-klassen:
1. Svein Øyvåg med netto 67 slag
2. Sverre Rørvik med netto 70 slag
3. Kjell Rogne også med netto 70 slag men bak grunnet spillehandicap

Vinen ble vunnet av Erik Aronsen.

B- klassen:
1. Unni Rørvik med fantastiske netto 63 slag
2. Tett bak fulgte Frederick Campbell med netto 64 slag
3. Trygve Heggelund Hansen med netto 66 slag

Vinen ble vunnet av Ove Kristoffersen.

C- klassen:
1. Per-Erik Horsle med netto 71 slag
2. Maron Wik med netto 72 slag
3. Bjørn Eric Hansen med netto 73 slag

Vinen ble vunnet av Bjørn-Erik Eriksen.

For fullstendig resultatliste, trykk HER

Nærmest flagget på hull 2 kom Frederick Campbell.

Det ble en heldig vinner av Golden2 denne gangen og det var det Tone Grimsrud som sto for på hull 10.
Utslag etterfulgt av en 41 meters chip sørget for dette. Imponerende.

Fremover vil starten bli kl 10:00.

Det er nå 3 runder igjen før vi lukker Order of Merit/Eclectic.
13/9 der vi spiller scramble med lagets beste score som tellende.
20/9 der vi spiller Foursome med 2 manns lag der man slår ut fra tee og man spiller på samme ballen annen hver gang. Man skal også slå utslaget annen hver gang.
Avslutningsturneringen blir nr 18 26/9, der formatet er Texas Scramble der hver spiller ut fra angitt utslagssted, velger så utgangspunkt for neste slag basert på beste plassering, men hver spiller må minimum ha 3 tellende utslag det velges å fortsette fra. Samme prosedyre benyttes for de neste slagene inntil man har hullet ut.
Denne siste turneringen markerer vi også med et måltid i etterkant av turneringen i sammenheng med premieutdelingene.