Turneringer

Årsrevisjon av hcp

Av: Kjell Birkelund  |  Publisert: 7. desember 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Handicaprevisjon ved nyttår - er du oppdatert? Eller har du runder som ikke er registrert og godkjent?

Idag står 25 runder registrert i Golfbox uten at de er godkjent av markør. Er du en av de vi venter på?

Golfklubbens handicapkomité skal gjennomføre en handicaprevisjon minst én gang pr. år, typisk ved årsskiftet.
Handicaprevisjonen ved årsskiftet (årsrevisjonen) gjennomføres for alle spillere i handicapkategori 1-5 som har klubben som sin hjemmeklubb.
Bakgrunnen for en årlig handicaprevisjon er å vurdere medlemmenes spillestyrke i forhold til deres nåværende handicap.
En handicaprevisjon baseres på minst de siste åtte handicaptellende rundene som er registrert i GolfBox i løpet av de siste 24 månedene. Har du ikke registrert minst 8 runder tilsammen i 2016 og 2017 blir du ikke med i revisjonen.
(rettet etter kontakt med NGF)