Turneringer

Klubbmesterskapet som hadde alt

Av: Geir Kvam  |  Publisert: 22. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Fra overskyet og tildels kraftige vindkast fra nordøst lørdag til øsregn natt til søndag, og en bane som virket uspillbar.

Undertegnede var ute på banen søndag morgen og synet av greenen på Hull 6 var nedslående. Dekket av vann - uspillbar. Greenene på Hull 8, 16 og 17 var også svært våte med synlig vann. "Vi venter en time og sjekker på nytt". En time etter hadde mesteparten tørket opp og første start satt til 0915.
Til glede for alle fremmøtte.
Bunkerne ble tatt ut av spill og alle ble minnet på regel 16.
Så startet dag 2.

Det regnet, ble opphold og regnet gikk etterhvert over i lett yr.
Så, etter 3,5 timers spill kom tåka, helt plutselig, og skapte "white out" over hele banen. Sikten var knappe 40-50 meter. Telefoner og meldinger tikket inn. "Spill videre! Ikke tale om at vi blåser av nå."
Tåka forsvant like plutselig som den kom, men kom tilbake igjen i dotter resten av dagen. Sola tittet også så vidt frem innimellom tåkedottene. KM dag 2 ble dermed gjennomført til 20 i stil!

Verdige vinnere!

De to beste juniorgutta måtte ut i omspill for å få kåret en vinner. Tre hull måtte spilles før Eskild Foyn Bjørnsen dro det lengste strået. Her ser vi han i midten, sammen med Martin Gjesmoe Aandstad og Ole Langeland.

Det er nesten 35 års aldersforskjell mellom Sanne Marie Lunde (Klubbmester Damer) og Daniel Julian Grande (Klubbmester Herrer). Omtrent like mange år som det er siden Daniel ble Klubbmester første gang.

Sanne Marie Lunde, flankert av Bente Omnes og Yvonne Madeleine Krokeide

Daniel Julian Grande og Svein Nummestad Hansen.

Connie Christiansen ble en soleklar vinner av Fair Ladies etter å ha ledet etter dag 1.  Så soleklart ble det ikke i Old Boys, men etter dag 2 sto imidlertid Erling André Nlsen igjen som vinner. Men det var ikke han som fikk turneringens eneste Hole-in-One. Den bragden klarte nemlig Trevor Evans på vanskelige Hull 15.

Connie Christiansen omgitt av Marte Eggen og Anita Romsaas Rønneberg.

Erling André Nilsen. sammen med Morten Meian og Thorstein Reithe.

Lillen Sanner

ble Klubbmester i Damer 70+ mens Anders Leifsønn Fløistad ble Klubbmester i Herrer 70+.

Anders Leifsønn Fløistad og Asbjørn Holtet.

Gratulerer til alle Klubbmestere. De er også kvalifisert til Mestergolfen.
Og en spesiell takk til Edith Grande, som nok en gang holdt ut som starter, begge dager fra start til siste ball.
Nå også fotograf.