Turneringer

Av: Geir Kvam  |  Publisert: 27. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi fortsetter suksessen med Lørdagsgolf. Denne gang Pitch & Putt

Dette er en turnering for medlemmer av Kjekstad Golfklubb
I Pitch og Putt turneringer brukes reglene utarbeidet av FIPPA (Federation of International Pitch og Putt Associations) der de største forskjellene fra tradisjonelle golfregler er følgende:
  • Det skal spilles med kun 3 golfkøller i turnering, hvor den ene må være putter.

Det spilles i inntil 4 like store klasser, avhengig av antall deltagere, fordelt på HCP.

Ved like plasser på premienivå rangeres laveste HCP foran høyere.

• Bruk av peg som er minimum 5 mm høy, er påbudt fra utslag i turneringsspill.
  • Caddy tillates ikke.
  • Lokal regel praktisert på mange baner for å opprettholde spillehastigheten:
    Dersom spillerens ball ikke er på greenen etter 4 slag skal ballen plukkes opp og plasseres på nærmeste kant til greenen (innenfor et putterhode fra kanten). Spilleren vil da ligge der på 5 slag.

Påmelding HER eller via Turneringslisten i Megamenyen