Turneringer

Pitch & Put #2 er åpen for påmelding

Av: Geir Kvam  |  Publisert: 19. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Dette er en turnering kun for Kjekstad Golfklubbs medlemmer.

Reglene for Pitch og Putt er nesten de samme som for offisielle golfregler (The Rules of Golf as set down by the R and A Rules LImited and United States Golf Association).
I alle situasjoner kan det spilles etter disse.
I Pitch og Putt turneriger brukes i tillegg reglene utarbeidet av FIPPA (Federation of International Pitch og Putt Associations) der de største forskjellene fra tradisjonelle golfregler er følgende:

• Det skal spilles med kun 3 golfkøller i turnering, hvor den ene må være putter.
  • Bruk av peg fra utslag som er minimum 5 mm høy er påbudt i turneringsspill.
  • Caddy tillates ikke:.
  • Dersom spillerens ball ikke er på green etter 4 slag skal ballen plukkes opp og plasseres på nærmeste kant til greenen (innenfor et putterhode fra kanten). Spilleren vil da ligge der på 5 slag.?

Det spilles 18 hull med 50% HCP i en samlet klasse.
Turneringen er kun åpen for medlemmer av Kjekstad GK