Turneringer

"Ukjent" som markør

Av: Geir Kvam  |  Publisert: 16. juli 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Mange spillere registrerer feil i Golf Box

Vi får flere ganger i uken beskjeder om spillere med "Scorekort til godkjennelse" der spiller har ført feil ved registrering av egen score i GolfBox.

Som regel får vi beskjeden ...... ........... ............ "har innlevert et scorekort og angitt en ukjent som markør."

Feilene som gjøres kan være flere, men vi har sett at noen skriver navnet på medspiller i boksen for markør. Iblant skrives dette navnet feil og at medlemsnummer ikke er tatt med.
Da finner ikke GolfBox medspiller/markør.

Korrekt måte å gjøre dette på er å hente ut navnet på markør fra listen over medspillere.

Slik registrerer du score rett:
-Klikk på "Score"
-Velg "Innlever Score"
-Velg rett "Spilledato"
-Velg "Klubb"
-Velg "Bane"
-Velg "Utslagsted" (golfbox setter automtisk opp et utslagsted basert på ditt HCP)
-Velg "Antall Hull (18 hull står automatisk som førstevalg)
-Velg navnet på medspiller du vil bruke som Markør i feltet "Medlemsnavn"
- Rulle ned til Scorekort og tast inn Hullscore
(Har du 10 slag eller mer på et hull må du huke vekk for "Hopp automatisk over til neste felt etter ett siffer"
- Klikk på "Lagre"
                                   Scoren er nå korrekt levert.

Markøren har ansvaret for å godkjenne scoren.
Send gjerne en påminnelse til markøren.
Den muligheten får du ved å åpne en innlevert score på nytt.
Velg da "Send Påminnelse"