Turneringer

Dato:lørdag 23. juni 2018 - kl. 1000
Sted:Korthullsbane 9 hull
Start påmelding:16. mai 2018
Slutt påmelding:onsdag 20. juni 2018 kl. 15:00   (passert)

Beskrivelse

Vi ønsker på vegne av Kjekstad golfklubb å invitere nye og gamle golfere til Kjekstad Mini Tour, som spilles på Kjekstad sin 9-hullsbane.

Dette er turneringer vi anbefaler for spillere med liten eller ingen turnerings-erfaring, og for mer erfarne spillere som kan se på dette som konkurranse i nærspill.

Enkeltturneringene vil kunne inneholde 1 eller flere runder eller annen spilleform som oppgitt for hver turnering..
Turneringene er:
05.5    Kjekstad MiniTour # 1
21.5    Kjekstad MiniTour # 2
23.6    Kjekstad MiniTour # 3
Det er satt av et maksantall på deltagere på 21 stk på denne turneringen. Etter dette blir dere satt opp på venteliste.
11.8    Kjekstad MiniTour # 4
22.9    Kjekstad MiniTour # 5

Spilleform: Det spilles slaggolf uten handicap. Det vil i denne turneringen si at du maksimalt noterer 8 slag på et hull. Du spiller maksimalt fire (4) slag mer enn hullets par. Har du ikke hullet ut etter disse slag, plukkes ballen opp og scoren noteres til hullets par + fem (5).
Det blir også «nearest to pin» konkurranse på disse turneringene

Klasseinndeling:
A-klasse: +8 – 13.9, B-klasse: 14 – 20.9, C-Klasse: 21 – 36, D-Klasse: 37 – 54

For at en klasse skal være tellende må det være minimum 4 spillere i klassen. Hvis det er færre spillere vil disse bli slått sammen med nærmeste klasse.
Spillegruppene vil bli satt opp i 3 og 3 så langt det lar seg gjøre og med ca 10 min startintervall. Om noen føler seg usikre på golfreglene eller hvordan det er å delta i en turnering, vil vi forsøke å være så behjelpelig som mulig fra start til slutt.

Det premieres klassevis for hver runde og får å motta en eventuell premie, må man være tilstede under premieringen. Hvis ikke vil premie gå til neste på resultatlisten.
Deltakeravgift: kr. 100,- Ikke-medlemmer betaler ordinær greenfee i tillegg til deltageravgiften.

Påmelding via Kjekstad GKs hjemmeside

Vi ønsker dere velkommen til en morsom turnering i et hyggelig miljø.
Turneringsansvarlig: Team 1
Martin Omnes   mobil 94439070 email: mromnes@gmail.com