Turneringer

Informasjon - 17. mai-toget (Avlyst)

Dato:mandag 17. mai 2021 - kl. 1300
Sted:
Start påmelding:31. mai 2021
Slutt påmelding:mandag 31. mai 2021 kl. 06:00   (passert)

Hva er flaggkonkurranse

Vi spiller Slaggolf (par+5) med fullt SH over 18 hull. Hver deltager spiller så langt antall slag rekker og setter ned flagget sitt der ballen ligger på siste slag. Har du slag igjen etter 18 hull, fortsetter spillet på neste runde. Den som kommer lengst (nærmest neste hull), har vunnet.
Hvis ditt siste slag går out of bounds eller du mister ballen, settes flagget ned der ballen ble spilt fra.
Brukes det siste slaget på å hulle ut, settes flagget ned på neste utslagssted.
Spilles siste ball ut i skogen og du finner den, ikke plasser flagget ditt der, men rett inn til kanten av Fairway fra der ballen ligger.
(Dette for at vi skal finne igjen flagget)

Det spilles i en samlet klasse
Turneringen blir ikke registrert av TK som hcp-tellende, men spiller du veldig bra bør du registrere runden som hcp-tellende selskapsrunde.

Det spilles fra forskjellige utslagssteder oppdelt på kjønn.

Ved lik score avgjøres plasseringer etter laveste handicap.
Vinner, hvis medlem av Kjekstad GK, er kvalifisert til Mestergolfen.