Turneringer

Start påmelding:Ingen online påmelding
Slutt påmelding:Ingen online påmelding

Beskrivelse

Reglene for Pitch & Put er nesten de samme som for offisielle golfregler (The Rules of Golf as set down by the R&A Rules Limited and United States Golf Association).
I alle situasjoner kan det spilles etter disse.

I Pitch & Put turneringer brukes reglene utarbeidet av FIPPA (Federation of International Pitch og Putt Associations), der de største forskjellene fra tradisjonelle golfregler er følgende:
    • Det skal spilles med kun 3 golfkøller i turnering, hvor den ene må være putter.
    • Bruk av peg fra utslag som er minimum 5 mm høy er påbudt i turneringsspill.
    • Caddy tillates ikke.
    • Dersom spillerens ball ikke er på green etter 4 slag skal ballen plukkes opp og plasseres på nærmeste kant til greenen (innenfor et putterhode fra kanten). Spilleren vil da ligge der på 5 slag.

Turneringen går over 18 Hull.

Vi spiller i EN samlet klasse, med 50% HCP-godtgjørelse.