Høst, bilutleie og fare for morgenfrost

Av: Bente Lohne  |  Publisert: 6. oktober 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Banen er for våt til å kjøre golfbil

Først: Når det gjelder bilutleie, må vi dessverre fortsatt holde det stengt grunnet stadig påfyll av nedbør, og banen er for våt.

Så: Vi er nå inne i en tid hvor morgenfrosten plutselig kan være der. surprise Det er banemannskapet som bestemmer åpningstidene på banene fremover, og vi ber dere respektere dette. Vi i proshopen har ingen mulighet til hverken å endre åpningstidene eller påvirke disse. Det er det kun været som kan.

Rutine ved morgenfrost: Dersom morgenfrost, blir banene stengt på kort varsel. Har du booket tid tidlig og i den tiden som blir stengt, kan det skje at tiden din kanselleres. Du blir ikke automatisk booket på en senere tid, men vi hjelper deg gjerne. smiley

Vi ønsker at så mange som mulig av dere medlemmer og gjester skal få komme ut og nyte de flotte høstdagene, men obs, følg med på værmeldingen. Er det fare for frost, kan det skje at åpning av banene blir forskjøvet en time eller to.

Ovennevnte er fast prosedyre hvert år, og vi på Kjekstad Golfklubb er veldig nøye med behandlingen av banene spesielt i disse første frostdagene. Hvis vi er ekstra forsiktige i denne overgangsperioden, vil vi kunne spille videre når frosten har satt seg.

I disse tider, hvor det er både vått og kaldt, er det viktig at alle legger tilbake oppslått torv og reparerer nedslagsmerker! Tusen takk! smiley

Velkommen til fine høstdager!