Dagen var søndag 3. juli – saken var JUBILEUMSFEIRING

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 6. juli 2016  |  Siste nyheter  |  Arkiv

107 spillere møtte opp til jubileumsturneringen vår. I blandet vær ble det spilt golf, hørt på taler, spist burgere og kake, og klappet for alle som fikk premie.

72 spillere fyller normalt banen med fire som starter på hvert hull. Med 107 spillere var det klart det kunne bli kødannelse. Men det gikk bortimot knirkefritt. Spredd over hele banen startet vi spillet klokken 10, og etter omtrent 5 timer var alle ferdig med sine 18 hull, med mer eller mindre tilfredsstillende resultat.

Så var det tid for taler. Styreleder Unni Sundelius benyttet anledningen til å takke alle de frivillige som deltar i forskjellige komiteer og gjør en uvurderlig innsats, noe som gjør Kjekstad til den golfklubben den er.

President i NGF, Marit Wiig hadde vært med å spille, og ga tydelig uttrykk for å ha hatt en fin opplevelse og var veldig fornøyd med banen. Hun fremhevet Kjekstad GKs plass som en del av Norges Golfforbund. Kjekstad var den niende klubb som ble startet i Norge.

Daglig leder Bjørn Lohne nevnte at klubben nå har omtrent 1250 medlemmer, og vokser i antall, i motsetning til mange andre golfklubber. Han takket de dyktige som jobber på banen og skaffer oss den flotte banen vi har i dag, og om utviklingen av banen de siste 10 år til en av Østlandets beste.

Edith Grande fikk mikrofonen og snakket om de tidlige tider i klubben og viktigheten av dugnadsinnsatsen som ble gjort for å omdanne en del av Kjekstadmarka til en flott golfbane.

To av våre medlemmer, Ellen Marie Stien og Einar K Bade hadde laget sang, og ledet golferne i allsang.

Mens dette pågikk ble alle dagens resultater lagt inn i Golfbox, og det var klart for premieutdeling.

I tillegg til premiene skaffet av klubben hadde Henriette Roka-Aardal  www.roka-aardal.com gitt tre grafiske trykk som gikk til de tre klassevinnerne. Vi takker henne for den veldig hyggelige tanken og gaven.

Vinnerne ble

Nærmest flagget på hull 10: Ottar Grande

Lengste utslag på hull 1: Damer Celine Sanne, Herrer Pasi Norrbacka

Klasse A: Bente Omnes, med Tore Kr. Rasmussen på annenplass, fulgt av Grethe Smith, alle med 69 netto slag.

Klasse B: Arne Henning Johannessen (36 poeng), fulgt av Jannicke Lillelien og Roger Sand (begge 35 poeng)

Klasse C: Tom Arild Bjørkmo (38 poeng), fulgt av Agnes Sand (34 poeng) og Knut Aage Antonisen (31 poeng)

Alle resultater finner du på turneringssiden. Resten av bildene finner du HER

Og så var det hamburgere, kake og kaffe. Kafeen gjorde en imponerende innsats med å servere raskt og bra.
Og midt oppe i dette tok Bente Lohne mikrofonen og satte i gang med bursdagssang for Bjørn, som hadde fødselsdag.