Flere deltagere til turneringskomiteen søkes

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 19. januar 2016  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Har du lyst til å være med å arrangere spennende turneringer?

Kjekstad GK har lenge vært en klubb med et omfattende turneringstilbud til både egne og andre klubbers medlemmer. Dette er en tradisjon klubben ønsker å opprettholde. Omtrent en fjerdedel av våre medlemmer med etablert handicap deltok i minst en av våre turneringer i 2015, med til sammen ca 630 starter.

I 2015-sesongen arrangerte klubben 24 turneringer, hvorav to var forbundsturneringer og tre var NSG-turneringer. De fleste andre var rene klubbturneringer, de fleste av disse igjen var åpne for spillere fra andre klubber.

Det tar en del tid for medlemmene av turneringskomiteen, både med forberedelser og gjennomføring på turneringsdagene. Forberedelsene til hver turnering kan fint gjøres unna på noen timer en sen ettermiddag på en ukedag.

Etter mange års innsats søker nå flere av komiteens medlemmer etterfølgere. Full opplæring vil bli gitt. Komiteen bør bestå av tre team, helst av tre personer. Teamene tar seg av hver sine turneringer, dvs både forberedelser og gjennomføring. Fordelen ved å ha team er at man også kan delta i konkurransene som man arrangerer selv, dersom man ønsker.

Forberedelsene består blant annet av innlegging i Golfbox, markedsføring på hjemmesidene, oppsett av startlister og utskrift av scorekort. På turneringsdagen skal teamet ta seg av startingen, scoremottak og registrering samt premieutdeling og etterarbeide i Golfbox. De gangene vi ikke har oppnevnte dommere er turneringsleder også ansvarlig for å avgjøre eventuelle regelspørsmål. Som nevnt tidligere, er det med god organisering mulig for de som står for turneringen å delta selv også. Golfforbundet tilbyr gode kurs i både turneringsledelse og golfreglene før sesongstart. Dommerutdannelse er også et alternativ for de som virkelig vil til bunns i bestemmelser og regler. Klubben ser gjerne at komitemedlemmene deltar på slike kurs, og kurskostnadene dekkes av klubben.

Er du klar for å gjøre en innsats for klubben ved å være med i turneringskomiteen? Ta kontakt med Bjørn Lohne, daglig leder. ​