KM 2022

Av: Kjell Birkelund  |  Publisert: 2. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag 13. og helgen 20. -21. august er det Klubbmesterskap, først med Pitch&Put, og så i helgen på hovedbanen. Begge mesterskapene med bruttospill, dvs uten handicap, men med maksimum score.

Fra i fjor ble de tradisjonelle mesterskapene spilt med klasseinndeling etter alder, og med en runde lørdag og en runde søndag. Slik er det i år også. Du spiller i den klassen du aldersmessig tilhører. Med visse muligheter for å søke deg til en annen klasse. Nytt av året er at banen har fått flere utslagssteder. Dette benytter vi oss av, og de i klassene over 70 år spiller fra blått og brunt utslagssted!

Det er mange ledige plasser i alle mesterskapene. I det som foregår på hovedbanen er det satt en grense på 120 spillere totalt. Og det er først-til-mølla-prinsippet som gjelder. Noe over en tredjedel av plassene er tatt til nå. I fjor, med masse Corona, var det 94 påmeldte. Slår vi dette tallet i år? Bjørn tipper at det ikke blir «stinn brakke» i år. Blir du med på å bevise at han tar feil?

Det er særlig i noen klasser det er gode muligheter for å hevde seg slik påmeldingen er i dag. Det må da være mer enn to juniorer (en jente og en gutt) som vil spille? Og mer enn 5 damer til sammen i tre klasser? Foreløpig er de flere Old Boys enn Herrer (20 – 49 år) påmeldt.

Vi ønsker å kåre de beste spillerne i klubben. Hvis du har lyst til å være med på denne årets viktigste turnering bør du melde deg på mens det ennå er plass. (Hvis det senere kommer noe i veien for deltagelsen er det jo mulig å melde seg av igjen.)
Påmeldingsfrist 17. august klokken 15:00.

Din påmelding imøteses, og så sees vi vel på Kjekstad til Klubbmesterskapene?

Til PÅMELDING her
Regler for Pitch&Put her