Spennende tider på Kjekstad Golfklubb

Av: Thomas Nielsen  |  Publisert: 13. oktober 2015  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Heisann, da har det allerede rukket å bli høst og jeg benytter anledningen til å takke alle medlemmene for sesongen som har gått. Det har vært en spennende sesong for meg hvor jeg på kort tid har vært så heldig å bli kjent med så mange hyggelige mennesker på Kjekstad GK.

Det har vært en spennende sesong og jeg har hatt veldig mange hyggelige protimer som jeg håper de aller fleste har fått utbytte av. Ellers har sesongen vært preget av unormalt mye dårlig vær som har preget trafikken en hel del, men humøret har likevel alltid vært på topp. Det viktigste er at jeg har følt meg velkommen inn i klubben og det betyr mye for meg.

Kjekstad GK er virkelig en flott golfklubb som kan skilte med utrolig god banedesign. Banen er også morsom å spille med target golf fra a - å. Samtidig er det en stor naturopplevelse å spille hullene inn i vakre Kjekstad Marka. I kombinasjonen av alt dette forstår jeg godt at Kjekstad GK har så mange medlemmer og er så stolte av klubben sin.

Jeg vil også benytte denne anledningen til å informere om at jeg har tegnet ny kontrakt med Kjekstad GK hvor jeg vil ha ansvaret for all organisert trening, som inkluderer kursene for junior, elite og Veien Til Golf + vanlige protimer.

Jeg ser allerede frem til neste års sesong og jeg håper på god deltakelse på alle fronter og ikke minst på junior siden. Målet bør være et yrende juniorliv og at vi alle skal bli gode venner
med ballen.….smiley….

For dem som lurer på min svingfilosofi, så handler det kort sagt om å gjøre golfteknikken så enkel som mulig.

Målet mitt før hver eneste time er at du skal få en bedre sving i den grad at du i hendene kjenner at balltreffet blir bedre og på den måten vil være i stand til å manøvrere ballen bedre.

I prosessen mot å bli en bedre golfer handler mye om å ha et presist svingspor. Det er ikke til å komme bort i fra at kroppens bevegelsesmønster vil ha meget stor innvirkning på svingbuen. Derfor vil jeg ofte i stor grad fokusere på hvordan kroppen og håndleddene roterer for å finne de beste løsningene. Det finnes nemlig tusenvis av forskjellige svingvarianter og ofte ser man at amatørene velger de mest tungvinte løsningene. For å nå dette målet så krever det også (dessverre) en del trening på egenhånd.

For meg er det viktig at jeg ser forbedring på kundene mine etter endt time. På lik linje som å være en god pro er det også viktig å være en god elev. En god elev er en som trener på oppgavene i etterkant av protimen. Etter store korreksjoner kreves det alltid mye egen trening.

Det er ikke til å komme bort i fra at den beste fremgangen oppnår man med regelmessig trening og ikke minst unngår det lange 6 mndr vinter avbrekket. Det er nettopp innendørs at man får god tid til å gjøre de store tunge endringene slik at man får automatisert "den nye svingen" i god tid før banespill når sommeren kommer. De beste slagene oppnår man oftest når man ikke tenker baksving, men når svingen skjer automatisk og at man er 100 % fokusert og skjerpet på målet.

Når det gjelder elitespillerne vil kurset mitt i ballmanipulasjon være en god ledesnor på hvordan jeg ønsker å jobbe med elitegruppen neste år, her handler det mye om å "shape" ballen og er et velfungerende konsept fra den gang jeg selv spilte på «touren»  som helt klart kan virke heldig på scorekortet.

Kjekstad GK har mange potensielle storspillere som kan bli enda bedre og flere kan det bli!

Jeg vil også sette opp vintertrening / kurs på Fornebu for junior/elite som vil gå igjennom vintermånedene. Mer info om dette kommer på hjemmesiden de nærmeste dagene.

Vanlige protimer kan også bookes på Fornebu Indoor Golf Center gjennom hele vinteren. Booking av protimer kan gjøres på Fornebu online eller kontakte resepsjonen på tlf 67 11 66 00.

Ikke nøl med å ta kontakt, her kan vi skreddersy et fint treningsopplegg slik at du starter med birdie allerede på første hullet til våren. wink

Takk for sesongen, ha en riktig god høst/vinter, gleder meg til neste år!

Mvh,
Thomas Nielsen