Styret informerer - 20. september 2023

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 3. oktober 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Informasjon fra styret etter styremøte 20. september 2023

Kjære medlemmer,

Her kommer litt informasjon fra siste styremøte.
  • Antallet medlemmer i klubben øker, og vi har nå passert 1.820 medlemmer. Det er i overkant av 300 nye medlemmer som vi har ønsket velkommen i løpet av året. Veksten og planene for fremtiden gjør at styret kommer til å legge frem et forslag til en ny organisasjonsplan på årsmøtet i mars 2024. Vi ser at vi må flytte en del oppgaver til administrasjonen som i dag løses av engasjerte medlemmer på dugnad. Videre så ønsker vi å øke fokus på golfen som idrett.
  • Vi må fremheve at klubben i høst har hatt en representant på Norges seniorlag i EM gjennom Daniel Grande og i USA tok nylig Daniel Aas sin første seier som college spiller. Proff spiller Tina Mazarino er også tilbake i Kjekstad golfklubb. Dette viser at klubben også har en toppidretts side som vi er stolte av. Styret er opptatt av løfte frem våre representanter og gode resultater, noe som får mere fokus fremover.
  • Vi styrer mot et godt økonomisk resultat også i 2023. Stor medlemsmasse, mange gjester og stor aktivitet på driving rangen er svært gledelig. Selv med store investeringer så vokser klubbens likviditet.
  • Erfaringene med den nye vaskestasjonen gjør at vi har besluttet å bygge den om slik at vi oppnår bedre funksjonalitet. Det skal også gjøres noen justeringer av den nye broen på hull 14.
  • Vi innførte i år kildesortering av søppel slik alle er vant til på hjemmebane. Dessverre så opplever vi at litt for mange ikke forstår at søppel ikke flytter seg selv til disse punktene, så det vil bli foretatt noen justeringer. Vi oppfordrer alle til å ta med egen søppel til nærmeste punkt og plukke opp det dere finner «gjenglemt» slik at alle forstår at det er siviliserte golfspillere som benytter banene.
  • Styret har besluttet at Kjekstad Golfklubb oppretter et Solidaritetsfond slik mange andre idrettslag i Asker har gjort. Solidaritetsfondet er øremerkede midler som familier med vanskelig økonomi kan søke om støtte fra slik at aktiviteter for barn og unge kan opprettholdes. Prosjektet kjøres i samarbeide med Asker Idrettsråd og støttes økonomisk av Asker Kommune.
  • Kjekstad 2.0 prosjektet har stått litt stille av kapasitetsårsaker i styret. Styret behandlet en revidert plan i siste møte som prosjektet skal jobbe videre med frem til årsmøtet i februar/mars 2024. Mere informasjon vil komme på klubbens hjemmeside senere i høst.

Styrets møteplan for 2023: 18/10, 22/11 og 13/12. Om du ønsker saker behandlet av styret må disse sendes til post@kjekstad-gk.no senest 1 uke før møtet. Ønsker du direkte kontakt med styret benyttes styret@kjekstad-gk.no Styremedlemmenes kontaktinformasjon finner du på hjemmesiden Styrets protokoller finner du i dokumentarkivet under Mine Sider på hjemmesiden.