Styret informerer – desember 2023

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 18. desember 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Informasjon fra styret etter styremøte 13. desember 2023

Kjære medlemmer,

Her kommer litt informasjon etter siste styremøte.
  • Årsmøtet nærmer seg!

Kjekstad Golfklubb styrer mot et positivt økonomisk resultat for 2023 og arbeidet med budsjettet for 2024 har kommet godt i gang. Budsjettet skal vedtas på årsmøtet som er berammet til 20. mars 2024.

Kjekstad Golfklubb har svært gunstige medlemsavgifter sammenliknet med andre klubber etter at vi frøs prisene fra 2022 til 2023. I tillegg har vi 2 baner som alle kan spille på.

For 2024 vil styret foreslå svært moderate økninger i noen av medlemsavgiftene. Vi planlegger å holde medlemsavgiftene for junior medlemmene uendret. I tillegg så kommer styret til å foreslå nye og gunstige medlemskap, bl.a. familiemedlemsskap på begge banene.

I budsjettet for 2024 planlegger styret å styrke organisasjonen med en nyopprettet stilling som sportssjef. I denne rollen vil vi legge ansvar for trening og kurs, turneringer, oppfølging av spillergruppene, satsningsgrupper, nasjonale turneringer/mesterskap, sosiale arrangementer, sponsorer og andre markedsaktiviteter. Målet er økt entusiasme og mestring for alle.

Styret vil også foreslå investering i en robot klipper for å utprøve dette på fairway og rough på hull 1 og 18, samt robot ballplukkere og klipper på rangen.

• Har du lyst til dele dine golfkunnskaper med andre?

Klubben trenger flere instruktører og hjelpetrenere til alt fra grunnopplæring til banevandring og etikette. Vi tilbyr gratis Trener 1 utdanning og en kompensasjonspakke som verdsetter innsatsen. Ta direkte kontakt med hovedtrener Svein for en prat om dette.

2023 er snart over og om ikke lenge så snur sola og en ny golfsesong står for dør. I mellomtiden så anbefaler vi å holde din smidige sving ved like på våre simulatorer og ta en treningsøkt eller fem med hovedtrener Svein på klubbhuset.
Styret vil ønske alle klubbens medlemmer, gjester, sponsorer og ansatte en god jul og et godt nytt golf år.

Styrets møteplan for 2024: 24/1, 21/2, 13/3. Årsmøtet avholdes 20/3-2024 kl. 18:00 på Teglen Kulturhus. Om du ønsker saker behandlet av styret må disse sendes til post@kjekstad-gk.no senest 1 uke før styremøtet. Ønsker du direkte kontakt med styret benyttes styret@kjekstad-gk.no. Styremedlemmenes kontaktinformasjon finner du på hjemmesiden. Styrets protokoller finner du i dokumentarkivet under Mine Sider på hjemmesiden.