Banene

Om banene

HOVEDBANEN
Hovedbanen på Kjekstad ble påbegynt etter klubbens stiftelse i 1976 og stod ferdig som en fullverdig 18 hulls bane i 1988. Dette er en utpreget skogsbane, designet av Jan Sederholm, og gir spilleren den absolutte naturopplevelse. Den ligger jomfruelig til i et vekslende skogsterreng med fjell, vann og et livlig dyreliv.

KORTHULLSBANEN
Kjekstads korthullsbane sto ferdig våren 2004. Banen er designet av Jan Sederholm, og ligger svært idyllisk til i et eget park/skogområde i umiddelbar nærhet til øvrige klubbfasiliteter. Det er satset på en korthullsbane av første klasses kvalitet, med store greenområder, strategisk plasserte bunkere, og meget fin variasjon i hullenes lengde og karakter. Integrert i den er en Pitch&Put-bane. Banen er åpen for spillere uten grønt kort/hcp, i følge med spillere med minimum Hcp 54. Hver spiller må ha eget køllesett. Dette kan eventuelt lånes i Proshop.

PITCH&PUT BANEN
P&P-banen har høy kvalitet og har ved flere anledninger vært benyttet av Norges Pitch & Put-forbund til konkurranser. Den sto ferdig i 2014. En bruker banens røde utslag, og de samme greener som på korthullsbanen. Hullene har en lengde på mellom 37 og 83 meter.