Turneringer

Om turneringer 2023

Som før skal vi også denne sesongen ha et godt utvalg turneringer. Det vil bli både singelturneringer og parturneringer. I år skal vi vi også bruke Korthullsbanen.
Korthullsbanen:
Fire lørdager er satt av til turneringer og tanken er at disse skal dekke flere behov: For de som stort sett spiller sine runder på Korthullsbanen, for nye spillere som vil prøve ut turneringspill og ikke minst, som en relativ kort hyggelig adspredelse med sosialt samvær og moro på en lørdag ettermiddag.

Turneringsformene vil være Singelturneringer og Parturneringer (Scramble og Fourball), samt Pitch&Putt.
Det skal spilles i formatene Slagspill (Max Score Par+ 5) og Stableford.

Dette vil da også være et godt tilbud for alle som ønsker å lære mer om turneringsformer og formater.

Juniorene skal også få sine egne turneringer på Korthullsbanen i år.
Foreløpig er det satt av to lørdager til dette.

Hovedbanen:
I år blir det til sammen 10 turneringer: 3 Parturneringer og 7 Singelturneringer.

Parturneringer: Rød/Grønn Greensome, Feriepairs og International Pairs.

Singelturneringer: Turneringskomiteens Åpningsturnering,17. Mai-toget, Feriestarten (som i år teller inn i Sommereclectic), Sommereclectic, Greenkeeper Utfordrer og Paal Kjekstads Minnepokal. Det hele avrundes med Mestergolfen sist i September.

Klubbmesterskapene er i år satt til:
Lørdag 12. August: KM Pitch&Putt.
Lørdag 19. og søndag 20. August: Klubbmesterskapene.

Fullstendig Turneringsoversikt blir å finne på vår hjemmeside i Megamenyen under Turneringer -Turneringer 2023.
Det vil ligge en fullstendig beskrivelse av hver enkelt turnering: form, format, turneringsregler, klasser, premiering osv, under hver enkelt turnering så fort disse er på plass.
Hver turnering vil også få et eget nyhetsoppslag på hjemmesiden med lenker til påmelding og turneringsbeskrivelser i god tid før selve turneringen.